برلین: تکمیل نورد استریم ۲ برای تامین امنیت انرژی آلمان ضروریست

رئیس حزب محافظه کار آلترناتیو آلمان، تکمیل پروژه نورد استریم ۲ را برای تضمین امنیت انرژی برلین ضروری دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، تینو چروپالا، رئیس حزب محافظه کار آلترناتیو برای آلمان بر لزوم تکمیل پروژه خط لوله گازی با روسیه تاکید کرد.

او گفت: حزب راست گرای آلترناتیو برای آلمان (AfD) می‌خواهد خط لوله گاز طبیعی نورد استریم ۲ تکمیل شود تا بتواند امنیت انرژی آلمان را تقویت کند.

این مقام آلمانی تاکید کرد حزب متبوع وی در درجه اول به دلیل امنیت انرژی کشورش، از پروژه نورد استریم حمایت می‌کند.

رئیس حزب آلترناتیو برای آلمان در ادامه افزود: گاز طبیعی روسیه برای آلمان بسیار مهم و برای هر دو کشور سودمند است.  آلمان باید شرکای تجاری زیادی داشته باشد.

ساخت و ساز پروژه «نورداستریم ۲» که با شکایت «اتحادیه حمایت از محیط زیست آلمان» علیه احداث این خط لوله گاز متوقف شده بود از اواخر ماه مه مجددا شروع می‌شود.

«پروژه نورداستریم ۲» گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کند. این خط لوله از دو خط ۱۲۳۰ کیلومتری با ظرفیت ترکیبی ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال تشکیل شده است.

از ابتدای اجرای این پروژه روسیه با انتقادات و هجمه‌های مداوم آمریکا روبرو بوده است. واشنگتن، به اتحادیه اروپا درباره اینکه این خط لوله وابستگی انرژی اروپای غربی را به روسیه افزایش می‌دهد، هشدار داده است.

با این حال مسکو و برلین با اشاره به اینکه این خط لوله یک پروژه کاملا اقتصادی است، اعلام کردند که تلاش‌های آمریکا برای دیکته کردن سیاست انرژی به آلمان، چیزی غیر از رقابت ناعادلانه نیست زیرا آمریکا در تلاش است گاز طبیعی مایع خود را به اروپا بفروشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار