مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان:

قرارداد اراضی بلوکه‌شده در شهرک‎ های صنعتی همدان فسخ می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از فسخ قرارداد اراضی بلوکه‌ شده در شهرک‎ های صنعتی همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمدرضا بادامی, مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با تأکید بر اینکه قرارداد اراضی بلوکه شده در شهرک ‎های صنعتی استان فسخ می‌شود، گفت: اراضی صنعتی که در سال های گذشته به متقاضیان واگذار شده اما صاحبان به دنبال فعالیت صنعتی نبودند، بازپس گرفته خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در واگذاری اراضی صنعتی شهرک‌ها براساس قرارداد منعقد شده با خریداران مهلت خاصی برای راه‌اندازی واحد صنعتی داده می‌شود، اظهار کرد: اگر  خریداران قصد سوءاستفاده از خرید زمین در شهرک‌های صنعتی را داشته باشند ، قرارداد را فسخ خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان مهمترین علت عدم آغاز فعالیت صنعتی توسط متقاضیان اراضی شهرک‌های صنعتی را افزایش هزینه‌های تولید و ساخت و ساز دانست و افزود: شهرک‌های صنعتی جای رشد ندارند که افراد بخواهند با هدف کسب سود از این اراضی خریداری کنند چراکه نفع و سودی ندارد بلکه مهمترین علت عدم آغاز یک فعالیت صنعتی این است که مبالغ سرمایه‌گذاری افزایش یافته و افراد توان سرمایه گذاری ندارند.

بادامی  تصریح کرد: با توجه به اینکه رسالت شرکت شهرک های صنعتی حمایت از تولید است، نمی‌توانیم چکشی عمل کنیم اما اگر بو ببریم کسی قصدسوءاستفاده دارد، قرارداد را فسخ خواهیم کرد.

او درباره بازپس گیری اراضی حبس شده در شهرک‌های صنعتی، یادآور شد: از ابتدای فعالیت شهرک‌های صنعتی حدود ۲۰۰ قطعه زمین بلوکه شده بوده که البته تا سال ۹۶ همگی تعیین تکلیف شدند و اراضی بلوکه شده از سال ۹۶ به بعد در حال بررسی هستند که اگر بدانیم افراد توان اجرا ندارند و یا با هدف سوءاستفاده زمین را نگهداری کردند، فسخ قرارداد خواهند شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی بهاران، صنایع غذایی بهار و بوعلی ۲ جزو شهرک های تقاضامحور استان همدان هستند، اضافه کرد: ظرفیت واگذاری زمین در شهرک صنعتی بهاران و بوعلی ۲ تکمیل شده است اما در شهرک صنایع غذایی بهار ظرفیت واگذاری وجود دارد.

بادامی با بیان اینکه اراضی واگذار شده شهرک بهاران طی دو سال گذشته، امسال به علت کوتاهی در ساخت ریزش خواهند کرد، گفت: سال ۹۸، ۲۰۰ قرارداد واگذاری و در سال گذشته ۴۳۰ قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده است که تعداد زیادی شروع به ساخت و ساز کردند.

او از ایجاد چهار شهرک صنعتی جدید در استان همدان خبر داد و مطرح کرد: ایجاد چهار شهرک صنعتی در استان در حال پیگیری بوده که فعلاً در حال مطالعه امکان سنجی و مکان یابی است.

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.