نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

امر به معروف و نهی از منکر باید محله محور شود + فیلم

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید محله محور اجرا شود چرا که ستاد امر به معروف و نهی از منکر در همه دستگاه ها، نهاد‌ها و ادارات نمایندگانی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: احیاگر بودن یک دغدغه مهم است و این مهم نباید به جلسات تشریفاتی ختم و باید در عاملیت به معروف و ناهیت در منکر اجرایی شود.

او افزود: براساس قانون امر به معروف و نهی از منکر، این ستاد اختیارات و جایگاه قانونی دارد و مصوبات آن باید عملیاتی و پیگیری شود، با این قانون دست ستاد برای مطالبه‌گری از مسئولان و استفاده از ظرفیت مردمی باز خواهد بود.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه باید جامعه را در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر فعال کنیم، اضافه کرد: طرح اجرای محله محور امر به معروف و نهی از منکر یکی از مواردی است که در استان لازم بود و این امر الهی باید از متن مردم بجوشد و فراگیر شود.

او ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر باید محله محور اجرا شود چراکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در همه دستگاه‌ها، نهاد‌ها و ادارات نمایندگانی دارد، اما در گسترش این فرهنگ موفق نبوده‌اند و جز از طریق محله‌محوری نمی‌توان فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را نهادینه کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: طرح محله‌محور شهرکرد که با تقسیم این شهر به ۴۰ محله انجام می‌شود راهکار مناسبی برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر است و این طرح باید تکامل یابد و به صورت یک طرح جامع تکمیل، تصویب و اجرا شود.

او با اشاره به نقش نهاد‌های فرهنگی از جمله صدا و سیما در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، یادآور شد: این دستگاه تاکنون در بسیاری از ضعف‌ها و نواقص جامعه از جمله امر به معروف و نهی از منکر نقش سازنده‌ای ایفا کرده که در ادامه نیز باید در قالب تفاهم‌نامه‌های مختلف با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همکاری داشته باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار