مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

شمار خانه‌های هلال استان زنجان به ۱۹۰ باب رسید

موسوی گفت: با بهره برداری از ۴ خانه هلال طی هفته هلال احمر، شمار این خانه‌ها در استان زنجان به ۱۹۰ مورد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، موسوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توسعه خانه‌های هلال و ارتقای آموزش‌های همگانی امداد یکی از اولویت‌های اصلی جمعیت هلال‌احمر کشور است که انتظار داریم با راه اندازی و توسعه آن در استان زنجان افزایش تاب آوری عمومی جوامع محلی و گسترش مسئولیت پذیری اجتماعی محقق شود.


او افزود: هدف از راه اندازی این خانه ها، ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه در برابر سوانح و فعالیت‌های بشر دوستانه، افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح، کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد توسعه ظرفیت‌های داوطلبانه در جوامع محلی است.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ارتباط کاری که بین کمیته امداد و هلال احمر وجود دارد با خدماتی که ارائه می‌دهند در تلاش برای تحقق اهداف این ۲ نهاد مردمی است و امیدداریم این تلاش‌ها و خدمات موجب کاهش آسیب پذیری جامعه شود.


موسوی ادامه داد: خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف کمک قابل توجهی دارد، اما این شرایط پایین اقتصادی برای برخی از خانواده‌ها موجب آسیب پذیری در برابر حوادث و سوانح شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه انتظار از خانه هلال کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر از سایر خانه ها است، گفت: علاوه بر اینکه برای آموزش کارکنان این نهاد در استان زنجان در برنامه وجود دارد و در گذشته نیز این مهم محقق شده است با سازماندهی و استمرار بیشتر آموزش برای آن‌ها به ویژه خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد انجام شود.


موسوی افزود: با برنامه ریزی واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان مربیان آموزشی این مجموعه در مکان‌هایی که کمیته امداد تعیین می‌کند به طور مستمر حاضر شده و کمک‌های اولیه، آموزش همگانی، آمادگی در برابر مخاطرات اعم از سیل، زلزله و بیماری‌ها را برای افراد تحت پوشش کمیته امداد ارائه می‌دهند.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این آموزش‌ها در شرایط کرونایی هم ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند با استفاده از فضای مجازی از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.


او افزود: وجه مشترک کمیته امداد و هلال احمر در برخی از حوزه‌ها از جمله حمایتی، فرهنگی و مشارکتی بسیار بالاست.


صفری ادامه داد: در حوزه مدیریت بحران در مناطق محروم، در بخش فرهنگی طرح یاس و برنامه مشارکت‌های مردمی در ماه مبارک رمضان با هلال احمر تعامل داریم و کمیته امداد استان زنجان آمادگی کامل دارد که تعامل اثر بخشی نسبت به گذشته با هلال احمر داشته باشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.