۸ هزار و ۶۰۰ نفر از سالمندان چهارمحال و بختیاری علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، از تزریق واکسن کرونا برای ۸۶۶۰ نفر سالمند بالای ۸۰ سال در قالب فاز دو واکسیناسیون کووید_۱۹ در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: فاز دو تزریق واکسن کرونا از ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با اولویت سالمندان بالای ۸۰ سال (متولدین ۱۳۲۰ و قبل از آن) همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد.

او افزود: در همین راستا ۱۴ هزار و ۹۵۴ نفر سالمند بالای ۸۰ سال در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: به دنبال اجرای فاز دوم واکسیناسیون و شناسایی افراد واجد شرایط، تا تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ۸ هزار و ۶۶۰ نفر در چهارمحال و بختیاری موفق به تزریق واکسن کرونا شدند.

او ادامه داد: بر این اساس ۵۸ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال استان چهارمحال و بختیاری با تزریق واکسن، علیه بیماری کرونا ایمن شدند.

جزایری گفت: بیشترین تعداد سالمندان بالای ۸۰ سال در شهرستان شهرکرد با ۴ هزار و ۵۰۳ نفر و کمترین تعداد با ۶۵۴ نفر در شهرستان بن شناسایی شد که ۴۶.۵ درصد از سالمندان شهرکرد و ۶۴ درصد از سالمندان بن موفق به دریافت واکسن کرونا شدند.

او افزود: بر اساس آمار در ۸ شهرستان دیگر چهارمحال و بختیاری نیز واکسن کرونا برای بیش از ۵۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال تزریق شده است.

جزایری اضافه کرد: هم اکنون تزریق واکسن برای گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال در قالب فاز دو واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری در حال اجراست و افراد واجد شرایط از سوی مراکز بهداشت فراخوان خواهند شد و نیازی به مراجعه حضوری افراد نیست.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.