کاهش شدید تعداد بیمه شده‌های ورزشی کرمانشاه

مسئول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه از کاهش شدید تعداد بیمه شده‌های ورزشی استان در پارسال به دلیل شیوع بیماری کرونا خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نسرین نازیی مسئول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه با اشاره به کاهش شدید تعداد بیمه شده‌های ورزشی کرمانشاه در سال ۱۳۹۹، گفت : پارسال جمع کل بیمه شده‌های ورزشی استان حدود ۲۶ هزار و ۴۲۹ نفر بود که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۷۷ نفر را آقایان و هفت هزار و ۵۵۲ نفر را خانم‌های ورزشکار تشکیل می‌دادند.

او گفت : این آمار درحالی است که سال ۱۳۹۸ جمعا ۸۰ هزار نفر بیمه شده ورزشی در استان داشتیم که در سال ۱۳۹۹ به حدود یک چهارم کاهش یافته است.

مسئول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه با بیان اینکه شهرستان کرمانشاه رکورددار تعداد بیمه شده‌های ورزشی بین شهرستان‌های استان است، افزود: ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر از کل ۱۸ هزار و ۸۷۷ نفر بیمه شده ورزشی استان مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

 این مسئول افزود: شهرستان‌ های جوانرود با ۱۶۴۳ نفر، اسلام آبادغرب با ۱۲۲۴ نفر و روانسر با ۹۰۷ نفر بعد از کرمانشاه بیشترین تعداد بیمه شده‌های ورزشی استان را به خود اختصاص داده اند.

نازیی ادامه داد: شهرستان‌های پاوه با ۵۹۸ نفر، گیلانغرب با ۵۵۹ نفر و هرسین با ۴۵۱ نفر به ترتیب کمترین آمار ورزشکاران سازمان یافته استان را طی پارسال داشته اند.

او رشته‌های پرطرفدار ورزشی کرمانشاه را در پارسال اعلام کرد و گفت: همانند سال‌های گذشته فوتبال همچنان محبوب‌ترین رشته ورزشی در استان محسوب می‌شود.

مسئول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه تعداد بیمه شده‌های رشته فوتبال را در استان طی پارسال حدود ۷۱۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: بعد از فوتبال هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی با ۱۴۷۰ نفر و بدنسازی و پرورش اندام با ۱۳۵۴ نفر بیشترین تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان را در سال گذشته به خود اختصاص داده اند.

او با اشاره به اینکه تعداد ورزشکاران سازمان یافته برخی هیات‌های ورزشی استان در پارسال به عدد انگشتان یک دست هم نرسید، افزود: هیات نابینایان و کم بینایان استان در این سال تنها دو ورزشکار سازمان یافته داشته است.

نازیی ادامه داد: در رشته اسکی سه نفر، ناشنوایان ۱۰ نفر، بولینگ و بیلیارد ۱۴ نفر و تیرو کمان ۱۷ نفر بیمه شده ورزشی داشته ایم.

حضور ۵ کرمانشاهی در مسابقات تیم ملی تنیس روی میز

نائب رئیس هیأت تنیس روی میز استان کرمانشاه گفت: در مسابقات تیم ملی تنیس روی میز (پینگ‌پنگ) ۳۲ ورزشکار حضور دارند که از این تعداد کرمانشاه و اصفهان بالاترین تعداد شرکت کننده‌ها را دارند.

طاهره جعفری‌وفا افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز پینگ پنگ ۹ از تاریخ ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه جاری در آکادمی ورزشی احتشام زاده تهران برگزار می‌شود.

او به حضور ۳۲ ورزشکار در این مسابقات اشاره کرد و گفت: کرمانشاه و اصفهان هر کدام با پنج نفر بالاترین تعداد شرکت‌کننده‌ها را دارند.

نائب رئیس هیأت تنیس روی میز استان کرمانشاه ادامه داد: این پنج ورزشکار کرمانشاهی براساس رنکینگ‌هایی که در مسابقات گذشته بدست آوردند به این دوره از رقابت‌ها دعوت شده‌اند.

او با اشاره به اسامی ورزشکاران استان، گفت: ندا و زهرا و سارا شهسواری و غزل امیریان در رده سنی بزرگسالان و بهاره صیدی در رده سنی جوانان در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد، این مسابقات با شیوه جدید و در چهار مرحله بصورت حدفی برگزار می‌شود که قهرمان هر مرحله به عضویت تیم ملی می‌رسد.

جعفری‌نیا افزود: آخرین مسابقات تیم ملی در سال ۱۳۹۸ برگزار شد و در پارسال مسابقات لیگ را گذراندیم، با توجه به شیوع بیماری کرونا در یک سال و نیم اخیر و تعطیلی سالن‌های ورزشی، هیات تنیس روی میز تلاش کرد که با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک و ضدعفونی ورزشکاران قهرمانی به تمریناتشان با توجه به فاصله‌گذاری ادامه دهند.

نائب رئیس هیأت تنیس روی میز استان کرمانشاه گفت: شرایط سالن و اوضاع مالی را طوری برنامه‌ریزی کردیم تا ورزشکاران قهرمانی بتوانند تمرینات را انجام دهند و آمادگیشان برای شرکت در مسابقات حفظ شود.

پیشرفت خوب پروژه مسیر دوچرخه سواری شهر کرمانشاه

ایوب محمودی رئیس هیات دوچرخه سواری استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت خوب پروژه مسیر دوچرخه سواری شهر کرمانشاه، گفت : این مسیر به طول یک و نیم کیلومتر در بلوار زیبای تاق بستان واقع شده که در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او گفت : پروژه مسیر دوچرخه سواری بلوار تاق بستان با کمک شهرداری منطقه پنج درحال اجراست و درحال حاضر هم تنها روکش آسفالت آن و برخی جزییات دیگر باقی مانده که امیدواریم ظرف دو ماه آینده به پایان برسد.

رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه با بیان اینکه احداث این پروژه با لحاظ نظرات کارشناسی بوده، افزود: هرچند پیش از این تعدادی مسیر دوچرخه سواری در شهر کرمانشاه احداث شده، اما از آنجایی که مسیر‌هایی بدون لحاظ نظر کارشناسی و استاندارد بودند، بلااستفاده مانده اند.

رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه هدف اصلی از اجرای پروژه مسیر دوچرخه سواری بلوار تاق بستان را توجه به بخش همگانی این رشته دانست و افزود: از آنجایی که موقعیت مکانی این پروژه در جایی قرار گرفته که منطقه شلوغی از شهر محسوب می‌شود، امیدواریم پس از راه اندازی مسیر به توسعه فرهنگ دوچرخه سواری بین مردم کرمانشاه کمک کند.

او ادامه داد: از طرف دیگر امیدواریم با راه اندازی این پروژه چشم راننده‌ها به دوچرخه سواری عادت کند تا شاهد ایجاد حوادث کمتری برای دوچرخه سواران از سوی راننده‌ها باشیم.

احداث پیست دوچرخه سواری کرمانشاه ۳ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

رئیس هیات دوچرخه سواری استان از انجام پیگیری‌های مقدماتی برای احداث یک پیست "بی ام ایکس" دوچرخه سواری در کرمانشاه خبرداد و گفت: امروزه در دنیا پیست‌های حرفه‌ای دوچرخه سواری وجود دارد که احداث چنین پیست‌هایی در کرمانشاه حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که تامین این حجم از بودجه در توان ما نیست.

او گفت: بنابراین در نظر داریم برای اولین بار یک پیست بی ام ایکس دو منظوره را در استان احداث کنیم، پیستی که رینگ اطراف آن برای تمرین دوچرخه سواران سرعت ملی پوش استان خواهد بود و زمین وسط آن هم برای بحث استعداد یابی رشته‌های مختلف دوچرخه سواری استفاده می‌شود.

محمودی افزود: با حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان محل این پیست در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد جانمایی و نقشه‌های کارشناسی آن را تهیه کرده ایم و منتظر تامین اعتبار برای شروع عملیات اجرایی آن هستیم.

او افزود: برای تامین اعتبار این پروژه پیگیری‌هایی را داشتیم تا اسپانسر جذب کنیم، اما باتوجه به اینکه ویترین دوچرخه سواری که مسابقات آن است تعطیل شده، اسپانسری هم پای کار نمی‌آید.

رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه ادامه داد: در حال پیگیری تامین اعتبار آن در بخش دولتی هستیم که باتوجه به اینکه در اواخر دولت فعلی قرار داریم کمی این کار با سختی همراه شده، اما در مجموع مسئولین قول‌هایی را به ما داده اند.

او میزان اعتبار مورد نیاز برای احداث این پروژه را حدود سه میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای شروع کار به حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

 محمودی گفت: درصورتی که اعتبار این پروژه تامین شود، ظرف ۱۸ ماه عملیات احداث آن به پایان خواهد رسید .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.