مبارزه با آفت نخلستان‌های گراش

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: مبارزه و عملیات سم پاشی با کنه گرد آلود یا تارعنکبوتی خرما در حدود ۸۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن مرادی با بیان اینکه عملیات سم پاشی نخلستان‌های شهرستان گراش برای مبارزه با کنه گرد آلود در حال انجام است، گفت: به منظور کاهش خسارت وارده به محصول خرما در اثر آلودگی به آفت کنه گردآلود، هرساله عملیات کنترل این آفت از اواخر اردیبهشت شروع می‌شود و تا اوایل تیرماه نیز ادامه دارد.

او درخصوص آفت کنه تار عنکبوتی، افزود: این آفت با آغاز گرما و فصل تابستان هم زمان با آغاز رنگ زنی محصول خرما پیدا می‌شود و کنه با مکیدن شیره میوه موجب لاغر شدن آن می‌شود.

مرادی تاکید کرد: قرار گرفتن یک لایه تار روی میوه و خاک آلوده و نامرغوب شدن محصول از مهمترین علائم فعالیت این آفت است و در صورت طغیان، کنه با مکیدن شیره میوه باعث لاغر شدن و نابودی محصول درخت خرما می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش اظهار داشت: در این شهرستان با حدود هزار و ۵۰۰ هکتار نخیلات آبی و دیم، سالانه رقمی افزون بر پنج هزار تن خرما و رطب تولید و روانه بازار می‌شود.

زاهدی، خاصویی و شاهانی از مهمترین ارقام موجود خرما در شهرستان گراش است.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار