در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اهمیت واکسیناسیون دیابتی‌های مبتلا به بیماری زمینه‌ای

رییس انجمن دیابت ایران گفت: مبتلایان به دیابت که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند.

اسدالله رجب رییس انجمن دیابت ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: واکسیناسیون مبتلایان به دیابت و بیماری‌های زمینه‌ای مثل بیماری‌های کلیوی و فشار خون و ... طبق برنامه ریزی‌های وزارت بهداشت، در موعد مقرر انجام خواهد شد.

او افزود: دیابتی‌هایی که به غیر از دیابت، بیماری‌های زمینه‌ای مثل بیماری کلیوی دارند و دیالیز می‌شوند و یا افرادی که مشکلات قلبی- عروقی دارند، نسبت به دیگران و افرادی که تنها به دیابت مبتلا هستند، باید زودتر واکسن کرونا را دریافت کنند.

رجب ادامه داد: در حال حاضر، دیابتی‌های مبتلا به بیماری‌های زمینه ای بیشتر از سایرین در بیمارستان‌ها به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند.

رییس انجمن دیابت ایران بیان کرد: دیابتی‌های نوع دو که از کنترل مطلوبی هم برخوردار نیستند و دچار اضافه وزن و بیماری‌های قلبی- عروقی و کلیوی هستند، بیشتر در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستند و باید طبق جدول اولویت بندی گروه‌های دریافت کننده واکسن که توسط وزارت بهداشت، منتشر شده است، در موعد مقرر واکسن را دریافت کنند.

او اظهار کرد: طبق آمار ارائه شده توسط وزرات بهداشت، دیابتی‌هایی که به غیر از دیابت به اضافه وزن، بیماری‌های قلبی- عروقی، فشار خون و بیماری‌های کلیوی مبتلا هستند، بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا را داشته اند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار