امام جمعه مهاباد: مسلمانان در دفاع از فلسطین متحد باشند

ماموستا امامی گفت: مسلمانان و سران کشور‌های اسلامی در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین به صورت متحد عمل کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد در خطبه نماز جمعه این هفته اظهار داشت: سیاست مداران کشور‌های اسلامی در قالب تشکل‌های اسلامی در مقابل با حملات سهمگین و کشتار شهروندان فلسطینی روزه سکوت اختیار گرفته و چشم خود را از جنایات رژیم صهیونیستی بسته‌اند.

او با بیان اینکه مسلمانان در دفاع از بیت المقدس و مسجدالاقصی باید یکصدا بوده و همبستگی داشته باشند، افزود: استکبار جهانی با ایجاد دشمنی در بین سران کشور‌های اسلامی، وحدت را از آنان گرفته اند.

امام جمعه مهاباد تصریح کرد: کشور‌های اسلامی که در صدد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند اکنون شاهد پایمال شدن کمترین حق و حقوق مسلمانان فلسطینی هستند و در مقابل آن سکوت اختیار کرده‌اند.

ماموستا امامی با اشاره به اینکه در جهان امروز جایگاه ظالم و مظلوم عوض شده است، گفت: استکبار جهانی، دفاع فلسطینیان از جان و مال و ناموس خود را جنایت دانسته و کشتار و حملات وحشیانه علیه مسلمانان را دفاع مشروط نامیده اند.

او در ادامه با اشاره به وضعیت مقابله کرونا گفت: سهل انگاری در استفاده از ماسک و عادی انگاری ویروس کرونا علاوه بر اینکه سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، اقتصاد و پویایی شهرستان را هم با چالش جدی روبرو خواهد کرد.

امام جمعه مهاباد ادامه داد: متاسفانه علی رغم اطلاع رسانی کمتر از ۵۵ درصد واجدین شرایط بالای ۸۰ سال به بالا در این شهرستان اقدام به ترزیق واکسن کرده اند که جا دارد افراد باقیمانده برای ایمنی و کاهش مرگ و میر در اسرع وقت با مراجعه به مراکز مربوط نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

خطبه نماز جمعه مهاباد پس از پنج هفته تعطیلی امروز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.