حذف ۶۴ درصد نقاط پرتصادف محور بجنورد-جنگل گلستان

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۶ نقطه پرتصادف در محور بجنورد-جنگل گلستان معادل ۶۴ درصد از این نقاط حذف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حامد معروف رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: شمار حادثه‌های تصادف در محور بجنورد-جنگل گلستان بالا است و در این زمینه پروژه چهار خطه کردن این مسیر در حال اجرا است.


بیشتر بخوانید


معروف افزود: در این محور ۲۵ نقطه پرتصادف شناسایی شده که از این تعداد ۱۶ نقطه اصلاح شده است

سرپرست پلیس راه خراسان شمالی هم در این باره گفت: پارسال، از مجموع ۱۳۵ فقره تصادف در محور بجنورد-جنگل گلستان، ۱۰ فقره آن منجر به فوت هفت نفر شد.

سرهنگ محمدرضا قهرمان نژاد اظهار داشت: امنیت ترافیکی این حوزه و مقطع از راه با توجه به اینکه در کریدور غرب به شرق کشور واقع شده است از وضعیت هندسی استانداردی برخوردار نیست.

او با اشاره به اینکه مسیر‌های رفت و برگشت در این محور مجزا نیست اظهار داشت: شیب عرضی در پیچ‌های انتهای حوزه از محل دشت تا انتها که در زمان بارندگی باعث خروج خودرو از پیچ و جاده می‌شود یکی از مواردی است که ایمنی تردد را با مشکل روبه رو کرده است، همچنین در مقطع دوبانده روستای رباط نیز علیرغم جداسازی هنوز استاندارد‌های لازم و موانع فیزیکی جداکننده نصب نشده است.

سرهنگ قهرمانی نژاد با تاکید بر جداسازی مسیر‌های رفت و برگشت گفت: نیاز است تا تکمیل این پروژه راهسازی، آشکارسازی، نصب تابلو و علائم هشدار دهنده در پیچ‌ها و پل‌ها تقویت شود تا ایمنی تردد‌ها ارتقا یابد.

او گفت: در سال گذشته ۱۳۵ فقره تصادف شامل هفت تصادف منجر به فوت، ۵۷ فقره تصادف منجر به جرح و ۷۱ فقره تصادف خسارتی در محور بجنورد-جنگل گلستان رخ داده است که به منجر به فوت هفت نفر و مصدوم شدن ۶۰ نفر شده است.

او با اشاره به کاهش ۴۴ درصدی شمار تصادفات در محور بجنورد-جنگل گلستان در سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل آن گفت: در سال ۹۸، وقوع ۲۴۰ فقره تصادف در این محور ثبت شده است که شامل ۱۱ فقره تصادف فوتی، ۱۰۶ فقره تصادف حرجی و ۱۲۳ فقره تصادف خسارتی بوده است.

سرپرست پلیس راه خراسان شمالی افزود: در سال ۹۸، ۱۸ نفر در تصادفات رانندگی کشته شده و ۱۱۹ نفر مجروح شدند.

طرح احداث باند دوم بزرگراه بجنورد – جنگل گلستان به طول حدود ۱۵۰ کیلومتر بخشی از طرح سراسری باند دوم بزرگراه بهشهر – گرگان- آزادشهر – بجنورد – قوچان به طول حدود ۶۰۰ کیلومتر است و قطعه بجنورد تا جنگل گلستان در قالب ۹ قرارداد پیمانکاری در دست اجرا است.

اجرای این پروژه اکنون ۸۷ درصد پیشرفت دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.