استقرار ۸۵ درصد از عشایر در شهرضا

 رئیس اداره امور عشایر شهرضا گفت: بیش از ۸۵ درصد از عشایر در مناطق ییلاقی شهرضا استقرار پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  مجید نادری رئیس اداره امور عشایر شهرضا   با اشاره به اینکه شهرضا ۶ ماه از سال را در خدمت عشایر است اظهار داشت: ۸۵ درصد از عشایر نزدیک به ۲ هزار نفر در مناطق عشایرنشین هونجان، سلطان خلیل، زرچشمه، کهرویه و هوک و در ۵۰ نقطه استقرار پیدا کردند.

او با بیان اینکه شهرضا دارای بیش از ۶۰۰ خانوار عشایری است که در اردیبهشت‌ماه به منطقه ییلاقی شهرضا ورود پیدا می‌کنند، افزود: از جمعیت ۵ هزار و ۳۰۰ خانواری عشایر ایل بزرگ قشقایی استان اصفهان حدود ۶۰۰ خانوار عشایر در فصل بهار در شهرستان‌های شهرضا و دهاقان هستند.

رئیس اداره امور عشایر شهرضا با اشاره به اینکه بیشتر چشمه‌سار‌ها و قنات‌ها در مناطق عشایری شهرضا خشک شدند، بیان کرد: در سال گذشته ۲۰ دستگاه مخزن آب شرب در مناطق عشایری شهرستان شهرضا با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان ساخته شد.

او  بیان کرد: در راستای حمایت از عشایر و تامین آب شرب انسان و دام، علاوه بر دو دستگاه کامیون دولتی که در اختیار این اداره قرار گرفته است پیش‌بینی می‌شود ۲ دستگاه کامیون دیگر به صورت استیجاری برای آبرسانی سیار به عشایر ضرورت پیدا کند.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.