باگ عجیب یک خودروی خودران در ترافیک خبرساز شد

یک ون خودران ویمو بعد از گیر کردن در ترافیک، از دست گروه پشتیبان خود فرار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج، یکی از مینی ون‌های کاملا خودران شرکت ویمو (Waymo) در یک تقاطع در چندلر آریزونا گیر کرد و باعث شد این شرکت یک تیم کمک جاده‌ای بفرستد تا آن را از آن جا خارج کنند. اما هنگامی که خدمه وارد شدند، وسیله نقلیه شروع به رانندگی کرد و قبل از اینکه بالا بیاید مسیری سه لاین را مسدود کند. این لحظه نادری بود که در فیلم یکی از وسایل نقلیه بدون سرنشین وایمو به صورت نامنظم ثبت شد.

وقتی یکی از مسلط‌ ترین وسایل نقلیه خودران دنیا لنگ می‌زند

این حادثه از داخل وسیله نقلیه جوئل جانسون ضبط شده است، او فیلم‌هایی را در یوتیوب درباره تجربیات خود با استفاده از وسایل نقلیه مستقل Waymo’s Level ۴ که بدون راننده ایمنی پشت فرمان کار می‌کنند، تولید کرده است. ویدئوی جانسون یک نگاه ویرایش نشده نادر است در مورد اینکه چه اتفاقی می‌افتد وقتی یکی از مسلط‌ ترین وسایل نقلیه مستقل در جهان لنگ می‌زند.

این شرکت متعلق به آلفابت، تقریباً ۶۰۰ دستگاه خودرو به عنوان بخشی از ناوگان خود دارد. در اینجا بیش از ۳۰۰ وسیله نقلیه در یک منطقه خدماتی تقریباً ۱۰۰ مایل مربعی که شامل شهر‌های چندلر، گیلبرت، مسا و تمپه است کار می‌کنند. اگرچه اتومبیل‌های بدون راننده آن محدود به منطقه‌ای است که فقط نیمی از آن را در بر می‌گیرد. شرکت ویمو اعلام نکرده است که بسیاری از وسایل نقلیه خود، بدون راننده ایمنی کار می‌کنند.

باگ عجیب یک خودروی خودران در ترافیک خبرساز شد

در اواخر سال ۲۰۱۸، شرکت ویمو یک خدمات سوارکاری عمومی به نام Waymo One را هم راه اندازی کرد، اما تنها مشتریانی که دسترسی داشتند، افرادی بودند که برای اولین بار از طریق برنامه آزمایشی بتا این برنامه، سوار شدند. ویمو گفت که هر دو برنامه، ماهانه حدود ۱۵۰۰ کاربر فعال دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.