لایروبی ۵۹ کیلومتر از بستر رودخانه‌های استان قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: به منظور پیشگیری از سیلاب تاکنون ۵۹ کیلومتر از بستر رودخانه‌های استان لایروبی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: به منظور پیشگیری از سیلاب و نیز صیانت از تاسیسات زیربنایی، تاکنون ۵۹ کیلومتر از بستر رودخانه‌های استان با ۶ میلیارد تومان اعتبار لایروبی شده است.

ملکی افزود: در استان قزوین ۳۳ هزار کیلومتر رودخانه و مسیل وجود دارد که دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر آن شامل ۱۵۴ رودخانه اصلی است.

او اضافه کرد: به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی استان قزوین و مجاورت داشتن با رودخانه ها، متاسفانه شاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها هستیم که این وضعیت باید کنترل شود تا دچار خسارت‌های مخرب نشویم.

ملکی تصریح کرد: عمده مراکز جمعیتی استان با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی آن در محدوده دشت واقع شده و رودخانه‌های استان نیز از منطقه کوهستانی به دشت منتهی می‌شوند که با توجه به کاهش شیب در منطقه دشت، عرض رودخانه‌ها افزایش می‌یابد و از سوی دیگر به دلیل توسعه شهر‌های استان به سمت رودخانه ها، مقطع رودخانه دستخوش تغییر و تعرض قرار گرفته و باعث افزایش خطرات ناشی از سیلاب شده است.

او بیان کرد: با توجه به موارد یاد شده لازم است در زمان تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی شهر‌ها ضمن استعلام و رعایت حدود رودخانه ها، طرح‌های ساماندهی و کنترل سیلاب تهیه و اجرایی شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.