آیا قانون ۹۸ ساله خدمت سربازی اصلاح خواهد شد؟

اواخر سال گذشته بود که مجلس شورای اسلامی برای تغییر قانون قدیمی، طرح اختیاری شدن خدمت مقدس سربازی را مطرح کرد؛ طرحی که این روز‌ها بحث‌های کارشناسی مختلفی درباره آن می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تعداد قابل توجهی سرباز در گوشه گوشه این آب و خاک مشغول پاسداری از این مرز و بوم‌هستند، سربازانی که نزدیک به یک قرن است قانون خدمت آن‌ها تغییری نکرده است.

اواخر سال گذشته بود که مجلس شورای اسلامی برای تغییر این قانون قدیمی، طرح اختیاری شدن خدمت مقدس سربازی را مطرح کرد؛ طرحی که این روز‌ها بحث‌های کارشناسی در کمیسیون‌های مختلف مجلس درباره آن می‌شود و بنا بر گفته کارشناسان باید با مشورت و چکش کاری ها، طرحی کامل و بدون نقص برای تصویب به صحن علنی مجلس شورای اسلامی برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۶:۵۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
سلام لطفا پیگیری کنید این مشگل حل بشه بنده به دلیل مشگلاتی که داشتم نتونستم برم سربازی الان 35 سالمه با 2 بچه و این مخارج نه میتونم سربازی برم و نه اینکه پول بدم بخرم لطفا یه کم به فکر منافع مردم هم باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
جان هر کی دوست دارین این سربازی اجباری رو بردارین عمر و جوونیمون رفت ن کاری ن زن و زندگی همش افسرده یه گوشه کز کردیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۴۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
دو سال از عمرمون رو با کمترین حقوق، با بیشترین دغدغه فکری و روحی بذاریم که آخرش با یه کارت پایان خدمت بریم دنبال کار و زندگی ؟؟؟ بعد اینکه هرچی درس خوندیم یادمون رفت و تو عرض دوسال حداقل 40 درصد تورم دارو ندارمون رو به آتیش کشید و موقعیت شغلی قبل خدمت رو نابود کرد، کجاش استفاده بهینه از نیروی جوان مملکت هست ؟ سربازی باید اختیاری بشه. قرار نیست همه نظامی باشند که.
United States of America
سینا
۱۷:۳۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
امیدوارم هر چه سریعتر اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
۸۰درصد سربازان الکی تو پادگان ها دارن عمرشون به فنا میره
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۱۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
نیستش توی خونهاشون پیش پدر و مادراشون از بیکاری و بی عاری و الافی کردن عمرشون به فنا و هرز نمی ره لااقل توی پادگانها یه چیزی یاد میگیرن تجربیات جدید پیدا می کنند برای آیندشون از هر لحاظ که حسابش کنی خوبه جدیدا هم که کلاسهای مختلف فنی حرفه ایی توی پادگانها برگذار می شود آموزشهای دفاعی مختلف هم که می بینند الحمدالله رب العالمین از لحاظ عقیدتی سیاسی هم پیشرفت می کنند و به یک شعور عقیدتی سیاسی اسلامی انسانی خردمندانه می رسند حقوق و مزایایشان هم که افزوده شده بیمه هم که هستند وضعیت خورد و خوراک و امکانات رفاهیشون و بهداشتیشون هم که طبق استاندارد ایمنی بهداشت محیط زیست خوب شده سربازی توی پادگانهای امروزی کجا سربازی زمان جنگ توی سنگرهای پر از مار و عقرب رتیل خاک خولی لاهولوای غیر ایمن غیر استاندارد که خودت باید با بیل و کلنگ سرهمی سربازیت می کندی زیر آتش بی امان دشمن کجا باید روزی هزاران با شکر خداوند جل جلاله را بجای آورید با امکانات پیشرفته کنونی و بی امکاناتی زمان جنگ تحمیلی در گرما و سرمای شدید الحمدالله سربازان بومی در شهرهای خودشون هم اکثرا خدمت می کنند و اگر متاهل باشید که امتیازات بهتری بهتون می دهند اگر یه قانونی بود که کهنه سربازان رو دوباره فراخوان می زدند که به پادگانها بیایند بنده حقیر بی ادعا و بی منت حاظر بودم و داو طلب جای همه اونایی که از سربازی فرارین سربازی خدمت صادقانه می کردم .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۲۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما ایرانیان چه مردانمان چه زنانمان چه پسرانمان چه دخترانمان از وقتی به دنیا می آییم تا روزی که از دنیا برویم همگیمان سربازان کشور عزیزمان ایران زمین ایران متحد و یکپارچه اسلامی بوده هستیم و خواهیم بود این را در هشت سال دفاع مقدس جنگ تحمیلی و 40 و اندی سال که از انقلاب اسلامی می گذرد همه ایرانیان نشان همه داده اند.
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۹:۲۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
من ایرانی ام و کشورم رو دوست دارم. ولی سرباز به دنیا نیومدم جناب. هر کسی در کشور جایگاه خودش رو داره و کسی رو به اجبار نباید به جایی ببرن یا اگه نخواد بره، کشور رو براش زندان کن.
و شما جنگ رو با زمان صلح مقایسه نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
سربازی یعنی هدر رفتن عمر و سرمایه جوانان و کشور دوسال از زندگی و یادگیری تخصص و تحصیل وازدواج عقب افتادن سربازی باید اختیاری بشه و کیانی که علاقه دارند نظامی شوند با حقوق مناسب تخصصی آموزش ببینند و استخدام شوند .یک سرباز متخصص و حرفه ای بهتر از بیست سربازی هست که به صورت اجبار و بی میل و بی انگیزه فقط گذران وقت میکنند حتی طرف داریم الان نگهبانی و پست نمیتونه بایسته و میخوابه یا ترک پست میکنه که همه اینه یعنی هدر رفتن عمر و سرمایه و چه نیازی داریم این همه سرباز هر پادگانی به اندازه نیاز و ضروری و نیروی متخصص و داوطلب و علاقمند با آزمون بگیره و البته با حقوق مناسب و رضایت مندی .امیدوارم سربازی اختیاری و تخصصی بشه و مسئولین به خاطر انجام امور شخصی خود و خانه هایشان و خانواده شان سرباز و برده و نوکر نگیرند و با این طرح منطقی و عقلانی و منصفانه برخورد و بپذیرند
Singapore
مرگ بر آمریکا
۰۱:۱۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
طرح خوبیه اگر درست اجرا بشه
آخرین اخبار