انتخابات چهارمحال و بختیاری؛

رقابت ۷۶۱ داوطلب برای کسب ۲۱۹ کرسی شورا‌ی شهر

۷۶۱ داوطلب برای رقابت در ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر چهارمحال و بختیاری تایید نهایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  ملک‌محمد قربانپور مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: پس از بررسی اعتراض داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر، ۷۶۱ داوطلب از سوی هیات نظارت بر انتخابات استان تایید نهایی شدند.

او با اشاره به مهلت چهار روزه برای اعتراض داوطلبان شورای شهر به نتایج تایید صلاحیت‌ها، افزود: پس از پایان زمان اعتراض داوطلبان، پرونده تمامی آن‌ها در هیات نظارت استان مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت صلاحیت هفت داوطلب رد و صلاحیت ۲۴ داوطلب رد صلاحیت شده، مورد تایید این هیات قرار گرفت.

قربانپور افزود: پیش از این در مهلت قانونی،۹۳۲ نفر ثبت‌نام خود را قطعی کرده بودند که از این تعداد صلاحیت ۸۵۵ نفر در هیات اجرایی انتخابات تایید و صلاحیت ۵۵ نفر نیز رد شد و همچنین ۲۲ نفر نیز انصراف دادند.


بیشتر بخوانید




مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در نهایت پرونده ۸۵۵ نفر جهت احراز صلاحیت به هیات نظارت شهرستان‌ها ارسال شد که از این تعداد، ۷۴۴ نفر تایید و ۸۳ نفر نیز رد صلاحیت شده بودند و همچنین ۲۸ نفر نیز انصراف دادند.

او با اشاره به تعداد کرسی شورا‌های شهر در استان، تصریح کرد: از بین ۴۳ شهر استان، ۴۱ شهر دارای شورای پنج نفره و ۲ شهر بروجن و شهرکرد دارای شورای هفت نفر هستند که در مجموع داوطلبان برای کسب ۲۱۹ کرسی شورا‌های شهر در استان رقابت می‌کنند.

قربانپور  تاکیدکرد: از بین شورا‌های شهر استان برگزاری انتخابات در شهرکرد به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهری، روستایی و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار