ممنوعیت کوچ پیاده عشایر

دامداران و عشایر برای رسیدن به مناطق ییلاقی کوچ سنتی و پیاده نباید داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نعمت الله کوهستانی رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: کوچ ماشینی دامداران برای رسیدن به مناطق ییلاقی هزینه بر است، اما برای حفظ سلامتی روستائیان در مسیر، کوچ حتما باید با خودرو انجام شود.

او بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های کرونایی از سوی دامداران و عشایر هنگام کوچ تاکید کرد و افزود: پاسگاه‌ها و پلیس راه مانع کوچ سنتی و زودهنگام دامداران به مناطق ییلاقی خواهند شد.

رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری روز دوشنبه با بیان اینکه زمان کوچ عشایر و دامداران در هر منطقه متفاوت است، ادامه داد: فصل کوچ عشایر و دامدران به مناطق ییلاقی معمولا از نیمه دوم خرداد است، اما زمان دقیق آن با بررسی میدانی کارشناسان اعلام می‌شود.

کوهستانی گفت: تعداد زیادی از عشایر و دامداران نیز از استان‌های تهران البرز و سمنان هر ساله وارد مراتع استان مازندران می‌شوند که انتظار است آن‌ها نیز به زمان بندی‌های کوچ دقت کنند.

رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری ادامه داد: با توجه به بارش‌های مناسب سه هفته گذشته وضعیت پوشش گیاهی در مراتع استان بسیار خوب است، اما برای جلوگیری از تخریب مراتع ورود هر گونه دام به مراتع خارج از زمان بندی ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

سه هزار و ۸۰۰ خانوار عشایر بومی و یک هزار و ۶۰۰ خانوار عشایر غیر بومی با حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد دامی در مازندران زندگی می‌کنند.
انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.