مدیرکل دامپزشکی کردستان:

طرح تشدید نظارت بهداشتی ماه رمضان با موفقیت اجرا شد

ورمقانی گفت:در طرح تشدید نظارت بهداشتی ماه رمضان بیش از ۱۰ هزار مورد بازدید از مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در کردستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ، مجتبی ورمقانی مدیر کل دامپزشکی کردستان اظهار داشت:در راستای مسئولیت‌ها و وظایف محموله و با هدف اطمینان دهی به مردم شریف استان کردستان، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان با حضور ۶۴ نفر از کارشناسان دامپزشکی در قالب ۱۱ اکیپ ثابت و ۲۵ اکیپ سیار در دو شیفت صبح و بعد ازظهر در سراسر استان اجرا شد.

ورمقانی با اشاره به این که طرح تشدید نظارت‌ها از ۲۵ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت امسال اجرایی گردید افزود:تعداد ۱۰ هزارو ۴۴۸ مورد بازدید انجام شد و مقدار ۶ هزار و ۹۰۹ کیلو گرم فرآورده غیر قابل مصرف ضبط و به دستور مقام قضایی معدوم و پرونده ۱۴۶ مرکز به مراجع قضایی و تعزیراتی ارجاع داده شده است.

او بیان کرد:در طول مدت زمان اجرای طرح در کشتارگاه‌های دام و طیور استان مقدار ۵۶ هزار و ۲۸۴ کیلو گرم فرآورده غیر قابل مصرف شناسایی، ضبط و از چرخه مصرف خارج گردید.

مدیر کل دامپزشکی کردستان با بیان خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی یادآور شد:مردم از خرید گوشت قرمز حاصل از کشتار غیرمجاز و فاقد مهر و لیبل دامپزشکی، مرغ زنده، گوشت چرخ کرده، تخم مرغ فاقد تاریخ تولید و انقضا و گوشت مرغی که در حضور مشتری تهیه و پاک نشده باشد خودداری کنند.

ورمقانی در پایان افزود: مردم در صورت مشاهده هر مورد مشکوک در این زمینه مراتب را از طریق شبکه‌های دامپزشکی و یا تماس با سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی کردستان گزارش نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.