مطالعات جابه‌جایی یا مقاوم‌سازی روستای افسرآباد در الویت است

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: مطالعات جابه‌جایی یا درجاسازی و مقاوم‌سازی روستای افسرآباد شهرستان اردل با اولویت از سوی یکی مشاوران برجسته کشور در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در دیدار از روستای افسرآباد شهرستان اردل اظهار داشت: به عقیده کارشناسان برداشت‌های بی‌رویه مصالح از دامنه کوه عامل اصلی رانش زمین در روستای افسرآباد شهرستان اردل است.

او افزود: بررسی علت و چرایی رانش زمین در این روستا به‌طور ویژه در دستور کار سازمان مدیریت بحران کشور قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


نجار اضافه کرد: برداشت مصالح با حجم و ارتفاع زیاد باعث شده تا از لحاظ زمین شناسی، بافت محل شکننده شود و منزل‌های مسکونی خانوار‌های ساکن در منطقه در معرض خطر قرار گیرد.

او ادامه داد: مطالعات جابه‌جایی یا درجاسازی و مقاوم‌سازی روستای افسرآباد شهرستان اردل با اولویت از سوی یکی مشاوران برجسته کشور در حال انجام است و منتظر پاسخ علمی برای تصمیم‌گیری هستیم.

نجار گفت: خانه‌های در معرض خطر روستای افسرآباد سریع‌تر جابه‌جا شود.

او افزود: براساس دستورالعمل سازمان مدیریت بحران کشور، برای انتقال خانوار‌ها از منزل موقت به خانه دائمی کمک بلاعوض اختصاص می‌یابد و برهمین اساس برای جابه‌جایی اهالی خانه‌های در معرض خطر روستای افسرآباد ۱۰۰ میلیون ریال به‌ازای هر خانوار از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت شده که به ۲۰۰ میلیون ریال افزایش می‌یابد.

نجار اضافه کرد: براساس مقررات سازمان مدیریت بحران کشور، به مالکان خانه‌های تخریبی در این حادثه، کمک‌های بلاعوض و تسهیلات اختصاص داده می‌شود.

او ادامه داد: به حادثه‌دیدگان رانش زمین در روستای افسرآباد زمین مورد نیاز در مکانی امن از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعلق می‌گیرد و در صورت نبود زمین دولتی، سازمان مدیریت بحران، زمین مورد نیاز را از منابع‌طبیعی و آبخیزداری تملک، یا زمین مناسب را خریداری و قطعه‌بندی می‌کند و سپس در اختیار افراد حادثه‌دیده قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار