اعزام ناوگروه ارتش به آب‌های بین المللی

هفتاد و ششمین ناوگروه آموزشی - رزمی و راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آب‌های بین المللی، آزاد و اقیانوس‌های دور دست اعزام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، امیر دریادار دوم جلیل مقدم جانشین منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اعزام این ناوگروه گفت: ۱۲ سال است که ناوگروه‌های رزمی- آموزشی برای تامین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی اعزام می‌شوند که در ۲ طیف ناوگروه‌های رزمی -آموزشی و ناوگروه‌های رزمی- عملیاتی فعالیت میکنند.

امیرمقدم گفت: امروز ناوگروه آموزشی - رزمی هفتادوششم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو پشتیبانی رزمی و بالگردبر جمهوری اسلامی ایران خارک و ناوشکن البرز به دریا اعزام تا درآب‌های آزاد و بین المللی مستقر شوند.

او افزود:هدف از اعزام این ناو گروه‌ها آموزش کارکنان جوان و دانشجویان که آینده داران و سکان داران این نیرو هستند و تامین امنیت خطوط مواصلاتی و همچنین توسعه‌ی دیپلماسی و اثربخشی سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در دریا است.

ناخدا یکم حسن مقصودلو ستادفرماندهی ناو گروه رزمی-آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: ناو خارک یک ناو پشتیبانی و بالگردبر معروف است که به عنوان بزرگترین یگان لجستیک حوزه‌ی منطقه‌ی دریایی عمان و خلیج فارس فعالیت میکند.

ناخدا یکم حسن مقصودلو افزود: این ناو می‌تواند همزمان ۲ بالگرد را در آشیانه، یک بالگرد را بروی دک و همزمان سه یگان ناوشکن را درون خود نگه دارد که به مدت سه ماه از نظر تامین سوخت، آب، مواد غذایی و جیره پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.