شعله‌های آتش در منطقه حفاظت شده بمو فرو نشست

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: حریقی که به جان منابع طبیعی و منطقه حفاظت شده بمو شیراز افتاده بود، پس از ۴ ساعت تلاش مهار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی قانع امشب در جمع خبرنگاران گفت: آتشی که از عصر امروز ساعت ۱۵:۲۷ دقیقه به جان منابع طبیعی و منطقه حفاظت شده بمو شیراز افتاده بود، با چهار ساعت تلاش مهار شد.

او افزود: وقوع آتش سوزی در ارتفاعات بمو عصر امروز به ستاد فرماندهی سازمان گزارش شد و متعاقب آن آتش نشان از ایستگاه‌های ۱۵،۳، ۱۲ و ۹ شیراز به محل این آتش سوزی اعزام شدند.

قانع ادامه داد: با توجه به اینکه این آتش سوزی در ارتفاعات کوه بمو اتفاق افتاد، تیم‌های تخصصی کوهستان نیز با تجهیزات مورد نیاز به ارتفاعات منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه این آتش سوزی حدودا ۲۰ هکتار از مراتع را دربرگرفته بود،  گفت: این آتش سوزی پس از حدود چهار ساعت تلاش آتش نشانان، نیرو‌های امدادی محیط زیست و نیرو‌های پادگان ۱۹ والفجر مهار شد.

پوشش گیاهی این بخش از منطقه شامل گونه‌های علفی و بوته‌ای است. بمو از پارک‌های ملی ایران در استان فارس است. این پارک که نامش را از کوه بمو گرفته است در ۱۰ کیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد و ۳۲ گونه پستاندار، ۹۱ گونه پرنده، ۱۹ گونه خزنده و سه گونه دوزیست را در خود جای داده است.

این پارک همچنین زیستگاه گونه‌های شاخص جانوری از جمله پلنگ، گرگ، گراز، کفتار، کاراکال، گربه وحشی، روباه معمولی، تشی، سمور سنگی، قوچ و میش وحشی، کل و بز وحشی و آهو است. این پارک حدود ۴۰ سال است مورد حفاظت قرار گرفته و در شهرستان‌های زرقان و شیراز و در مسیر تخت جمشید واقع شده‌است.

پارک ملی بمو ۴۸ هزار هکتار وسعت دارد و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.