اجرای ۶ هزار طرح مرمت آثار تاریخی با مشارکت مردم در کشور

معاون میراث فرهنگی کشور در قزوین گفت: در چند سال گذشته ۶ هزار طرح مرمت آثار تاریخی و فرهنگی در کشور با مشارکت و سرمایه گذاری مردم اجرایی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در مراسم اختتامیه جشنواره مستند یادگار گفت: در چند سال گذشته ۶ هزار طرح مرمت آثار تاریخی و فرهنگی در کشور با مشارکت و سرمایه گذاری مردم اجرایی شده است که نشان از توجه و دغدغه مندی مردم به این بخش دارد.

وی افزود:حتی در مدت شیوع بیماری کرونا هیچ کارگاه مرمتی در کشور متوقف نشد و در کنار اشتغالزایی برای حفظ منابع و میراث فرهنگی کشور تلاش گردید.

طالبیان با تاکید بر صیانت و حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی کشور، افزود: متاسفانه در حوزه‌های فرهنگی نظیر معماری و حفظ میراث فرهنگی و معنوی نتوانستیم خیلی حرکت ارزشمندی انجام دهیم.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: ما از درخت ۱۱ هزار ساله تاریخ و تمدن ایرانی ریشه می‌گیریم و بسیاری از مسائل فرهنگی و میراثی ما برای مردم سراسر جهان جذاب است، از این رو آمادگی کامل داریم که در تمامی مراکز میراثی با تیم‌های مستندساز و فیلم ساز همکاری کنیم تا این یادگاری‌های ارزشمند برای نسل‌های آینده به تصویر کشیده شود.

طالبیان تصریح کرد: میراث فرهنگی و معنوی کشور به اندازه کافی در بین مردم دارای جذابیت است و فقط وظیفه ما در این بین ایجاد هماهنگی بین تیم‌های هنری و مستندساز و فعالان این بخش است تا بتوانیم این داشته‌های ارزشمند را برای آیندگان ثبت و ضبط کنیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون برای مجموع سعدالسلطنه با ۵۶ کاروان سرا اقدامات اولیه برای ثبت جهانی انجام شده است و یکی از بزرگترین کاروانسرا‌های جهان با معماری ویژه ایرانی به ثبت خواهد رسید.

طالبیان خاطر نشان کرد: همچنین هفته گذشته پنج مجموعه مهم برای ثبت در میراث فرهنگی جهان اسلام آماده و ارسال شده که یکی از این آثار منظر فرهنگی الموت است.

معاون میراث فرهنگی کشور تاکید کرد: تلاش بر این است که محتوا‌های فرهنگی برای معرفی ارزش‌های میراثی نظیر کاروانسرا‌های ایرانی، گنبد‌های ایرانی و آثار باستانی و ارزشمند کشور تهیه و به مخاطبان ارائه شود.

طالبیان افزود: استان قزوین نیز به عنوان مهد تمدن و فرهنگ می‌تواند در بسیاری از این موارد پیشتاز باشد.

معاون میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: بسیار خرسندیم که قزوین میزبانی این جشنواره ارزشمند را بر عهده گرفته است و آمادگی داریم طی سال‌های آینده نیز حامی برگزاری این جشنواره در استان قزوین باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار