واکسینه شدن ۵۲ معلول و کم توان ذهنی مهابادی علیه ویروس کرونا

۵۲ معلول و کم توان ذهنی مرکز توانبخشی شبانه روزی معلولان که وین شهرستان مهاباد علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مهران یوسفی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهاباد گفت: معلولان ذهنی مرکز شبانه روزی "که وین" و کارکنان این مرکز تحت پوشش بهزیستی جزو گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند که با پیگیری‌های شبکه بهداشت و درمان، امروز طرح واکسیناسیون در آن مرکز اجرا شد.

او با اشاره به تزریق مرحله نخست واکسن سینوفارم در این مرکز افزود: حدود ۱۰ نفر از مراقبین و پرسنل این مرکز نیز که با این معلولان در ارتباط هستند در مقابله با ویروس کرونا واکسینه شدند.

یوسفی گفت: واکسیناسیون سرای سالمندان شهرستان هم در هر دو مرحله همزمان با آغاز طرح سراسری واکسیناسیون بالای ۸۰ و ۷۵ سال در این شهرستان آغاز شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهاباد، با بیان اینکه علیرغم واکسیناسیون معلولان، بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آن‌ها نیز نظارت می‌شود، تأکید کرد: تمام قوانین و هشدار‌های ستاد کرونا برای پیشگیری از شیوع این بیماری به مراکز تحت پوشش بهزیستی ابلاغ شده است و نظارت‌ها با جدیت تمام ادامه دارد.

در حال حاضر چهار هزار و ۳۸۰ نفر دارای پرونده معلولیت در بهزیستی هستند که حدود نیمی از آن‌ها به صورت ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.