ضوابط محیط زیستی در جانمایی معادن لحاظ شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: محیط زیست تقاضا دارد ضوابط کارشناسی در جانمایی معادن لحاظ شود و قانون معادن اصلاح شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در دومین جلسه گروه کاری محیط زیست و آمایش سرزمین استان، بیان کرد: توجه به محیط زیست در روند توسعه، برای تحقق توسعه پایدار و پیشگیری از تخریب و آلودگی‌ها ضروری است و ضرورت رعایت اصول زیست محیطی در استان بوشهر به دلیل روند توسعه در سواحل و وجود صنایع بزرگ نفت و گاز بیشتر است.

او افزود: به همین علت گروه کاری محیط زیست و آمایش سرزمین به عنوان زیرمجموعه شورای برنامه ریزی استان برای توجه به مسائل و اصول زیست محیطی، تطبیق جانمایی طرح‌های توسعه با سند آمایش سرزمین و لحاظ کردن ملاحظات کارشناسی از سال ۹۹ تشکیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اهمیت معیار‌های زیست محیطی در جانمایی معادن، ادامه داد: صدور مجوز‌های معدنی بدون استعلام محدوده‌های معدنی از سازمان حفاظت محیط زیست مشکلات فراوانی را برای زیستگاه‌ها و مناطق طبیعی و همچنین حریم مراکز مسکونی ایجاد می‌کند.

قلی نژاد بیان کرد: اکنون فقط در جانمایی و صدور مجوز معادن در محدوده مناطق چهارگانه تحت حفاظت از سازمان محیط زیست به استناد ماده ۲۴ قانون معادن استعلام صورت می‌گیرد و تقاضای محیط زیست در نظر گرفتن ضوابط کارشناسی در جانمایی معادن و اصلاح قانون معادن است.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر نیز گفت: سند آمایش سرزمین استان بوشهر به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده، بنابراین تطبیق جانمایی همه طرح‌های صنعتی و خدماتی و .. با سند آمایش سرزمین استان الزامی است.

علی درویشی افزود: هدف از تشکیل گروه کاری محیط زیست و آمایش سرزمین استان نیز تطبیق طرح‌ها با سند آمایش است که علاوه بر جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست موجب حمایت و هدایت سرمایه گذاران و تسریع در فرایند صدور مجوز می‌شود.

او تاکید کرد: تطبیق با سند آمایش و موافقت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با کلیات طرح‌ها فرایند صدور مجوز‌ها را کوتاه‌تر خواهد کرد.

در جلسه گروه کاری محیط زیست و آمایش سرزمین استان بوشهر یکی از طرح‌های بزرگ صنعتی در تطابق با سند آمایش مطرح و همچنین وضعیت معادن استان بررسی شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.