افتتاح ٧٠ درصد از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش دولت تدبیر و امید، از ۵٣۶ کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان، تاکنون ٣٧۴ کیلومتر با ٧٠ درصد پوشش افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ٧٠ درصد از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان افتتاح شده است گفت: از این میزان ٢۴۴ کیلومتر با ۴۶ درصد پوشش به همت دولت تدبیر و امید بوده است.

او  بیان کرد: تنها در ٢ سال آخر دولت تدبیر و امید ١٣۶ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی افتتاح شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند و ٣٠ درصد این شبکه حمل و نقل جاده‌ای به طول ۵۴٠ کیلومتر در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود.

سیدمحسن حمزه‌لو بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکار‌های برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

حمزه لو تاکید کرد: وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان‌غربی با سه کشور، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده و عمده حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی به طول ١٨٩ کیلومتر و شمال آذربایجان‌غربی به طول ۱۱۱ کیلومتر با سرعت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.