استاندار چهارمحال و بختیاری:

شهرک صنعتی شهرکرد برای مشکل آب شرب تانکر خریداری کند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نمی‌توان از تانکر‌های سازمان مدیریت بحران برای آبرسانی به شهرک صنعتی استفاده کرد، شرکت شهرک‌های صنعتی برای حل مشکل اقدام به اجاره و خرید تانکر کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه اهلیت سرمایه‌گذار باید توسط دستگاه‌های متولی از جمله سازمان صمت، جهادکشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی و ... سنجیده شود، اظهار کرد: اگر پس از تائید اهلیت و آغاز به کار سرمایه‌گذار، تخلف و سوء استفاده‌ای رخ دهد آن زمان باید دستگاه قضایی به مسئله ورود و به پرونده رسیدگی کند.

او افزود: پس از واگذاری اراضی به سرمایه‌گذار باید فرآیند سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود، نباید اجازه بدهیم که اراضی واگذار شده برای مباحث تولید و اشتغال توسط سرمایه‌گذار بلوکه شود.


بیشتر بخوانید


عباسی در خصوص طرح پرورش ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در دریاچه سد کارون چهار به صورت همزمان، اضافه کرد: مسائل فنی مربوط به پرورش ماهی در حیطه اختیارات سازمان دامپزشکی است و این سازمان باید بی خطر بودن این موضوع را تائید کند، استعلامات باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

او در ادامه با اشاره به وضعیت کارخانه خمیرمایه ناغان در شهرستان اردل ادامه داد: پساب این کارخانه در سالیان اخیر، آلودگی بسیاری به محیط زیست وارد کرده است و این مسئله همواره محل گلایه مردم منطقه بوده، متاسفانه با وجود تذکرات و تعیین مهلت برای کاهش آلودگی، این امر تاکنون محقق نشده است.

عباسی گفت: مدیرعامل کارخانه خمیرمایه ناغان تا پایان خرداد ماه فرصت دارد استاندارد‌های محیط زیستی را رعایت و میزان آلودگی این کارخانه را تا حد مجاز و استاندارد پایین بیاورد، در غیر اینصورت از فعالیت این کارخانه جلوگیری و این واحد پلمب خواهد شد، نمی‌توان به بهانه صادرات و تولید اجازه فعالیت به واحدی داد که پساب آن موجب آلودگی زیست محیطی می‌شود.

او در ادامه با بیان اینکه شهرک صنعتی شهرکرد با مشکل تامین آب شرب مواجه شده است، گفت: نمی‌توان از تانکر‌های سازمان مدیریت بحران برای آبرسانی به این شهرک استفاده کرد، زیرا این تانکر‌ها در حال حاضر مسئولیت آبرسانی سیار به روستا‌های استان را بر عهده دارند، شرکت شهرک‌های صنعتی برای حل مشکل اقدام به اجاره و خرید تانکر کند.

عباسی خاطر نشان کرد: پس از کش و قوس‌های فراوان و با پیگیر‌های لازم، بحث آسفالت جاده ورودی شرکت شهرک‌های صنعتی شهرکرد حل شد و عملیات اجرایی از امروز آغاز می‌شود.

او در پایان با بیان اینکه سرمایه‌گذار احداث شهرک صنعتی خصوصی در خانمیرزا از روند سرمایه‌گذاری انصراف داده است، گفت: این شهرستان تازه تاسیس نیازمند یک شهرک صنعتی است، بنابراین شرکت شهرک‌های استان روند احداث شهرک صنعتی عمومی را در این منطقه پیگیری کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار