خطر کرونای شدید برای افرادی که وقفه تنفسی در خواب دارند

محققان آمریکایی می‌گویند در صورت داشتن آپنه خواب، احتمال ابتلا به کرونای شدید افزایش می‌یابد.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه آمریکایی «webmd»، بر اساس یک تحقیقات جدید، افرادی که از وقفه تنفسی در خواب که از آن با نام آپنه خواب نیز یاد می‌شود، رنج می‌برند، در خطر بالاتری از ابتلا به کرونا قرار دارند.

محققان شرکت «کایزر پرمننته» دریافتند بیماران هر چه بیشتر از ماسک‌های سی پپ (CPAP) به هنگام خواب استفاده می‌کنند، خطر ابتلای آن‌ها به بیماری کووید۱۹ کاهش پیدا می‌کند.

در این تحقیق که از سوی تیمی به ریاست دکتر دنیس هوانگ (Dr. Dennis Hwang) به انجام رسید، اطلاعات حدود ۸۲ هزار بیمار آمریکایی که برای اختلال خواب در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ مورد ارزیابی قرار گرفته بودند، جمع آوری شد.

از میان این افراد، ۱۵۰۰ عدد از آن‌ها دارای آزمایش مثبت کرونا بودند که از این تعداد ۲۲۴ عدد در بیمارستان بستری و ۶۱ نفر نیز یا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند یا جان خود را از دست دادند.

یافته‌های این پژوهشگران نشان داد «وقفه تنفسی در خواب درمان نشده» با نرخ بالاتر ابتلا به کرونا در ارتباط بوده است.

با وجود آنکه افراد مسن‌تر در معرض خطر بالاتری نسبت به ویروس کرونا قرار دارند اما این پژوهش اعلام کرده افزایش سن یا کاهش نرخ ابتلا همراه بوده است.

محققان در این پژوهش دریافتند بیماران مبتلای آپنه‌ای که از درمان سی پپ استفاده کرده‌اند، نرخ ابتلای کمتری به کرونا در مقایسه با بیمارانی که حتی آپنه به طور کلی نداشته اند، دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
اپنه تنفسی چی هست اصلا توضیحاتتون ناقص بود
آخرین اخبار