پایان ماموریت نیرو‌های امنیتی آمریکا چند ماه پس از حمله به کنگره

نیروهای امنیت ملی آمریکا پس از ۴ ماه حالت آماده باش نظامی در ساختمان کنگره، نهایتاً به ماموریت خود پایان دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، بیش از ۲ هزار نیروی امنیت ملی که از زمان حمله به ساختمان کنگره و آشوب‌ها در آمریکا به حالت آماده باش درآمده بودند، قرار است در هفته‌ جاری به پایگاه‌های خود بازگردند.

بر این اساس، سخنگوی نیرو‌های امنیت ملی آمریکا گفت: وضعیت در واشنگتن دی سی به حالت عادی بازگشته برای همین ماموریت نیرو‌های ما هم به پایان رسیده است.

به گفته مقامات آمریکایی، از روز گذشته حالت فوق العاده در واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا که محل استقرار کنگره است، لغو شده و از تمامی نیرو‌های امنیتی خواسته شده طی یک هفته به پایگاه‌های خود بازگردند.

حالت فوق العاده امنیتی به دستور مستقیم لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا برای استقرار حدود ۲۳۰۰ نیروی امنیت ملی در اطراف ساختمان کنگره صادر شده بود.

به گفته جان کربی، سخنگوی پنتاگون این اقدام به منظور نمایش آمادگی کامل نیرو‌های امنیتی در شرایط بحرانی اتخاذ شده است.

جان کربی اظهار کرد: این اقدام که در نوع خود برای اولین بار در آمریکا اتفاق می‌افتاد فرصت خوبی برای آزمودن آمادگی دفاعی پلیس در شرایط فوق العاده امنیتی بود.

نیرو‌های امنیت ملی قرار بود به منظور تامین امنیت در مراسم تحلیف بایدن به ماموریت اعزام شوند، ولی با آشوب‌های پیش از این مراسم و اعتراض‌های گسترده و نیز حمله به ساختمان کنگره ماموریت آن‌ها تغییر کرد.

تصمیم پنتاگون بر عدم تمدید ماموریت نیرو‌های امنیت ملی در حالی اتخاذ شده که این روز‌ها اعتراض‌ها بر سر تشکیل کمیسیون مشترک به منظور بررسی جنبه‌های مختلف حمله به ساختمان کنگره از سوی طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا افزایش یافته است.

برخی نمایندگان ارشد سنا در هفته گذشته اعلام کردند از تشکیل کمیسیون دو جانبه برای بررسی حملات به کنگره همانند کمیسیون تشکیل شده درباره حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر حمایت نمی‌کنند.

در پی اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و ادعای ترامپ مبنی بر تقلب گسترده دموکرات‌ها در روند انتخابات، آشوب‌های گسترده‌ای با تحریک مستقیم رییس جمهور پیشین آمریکا در شهر‌های مختلف رخ داد که در پی آن و در واشنگتن دی سی معترضان توانستند با عبور از نیرو‌های امنیتی وارد ساختمان کنگره شوند و در روند کاری آن اختلال ایجاد کنند. این اتفاق که برای نخستین بار در تاریخ آمریکا رخ داد موجب شد از چهار ماه گذشته تا به امروز هزاران نیرو‌ی امنیتی در اطراف ساختمان کنگره به حالت آماده باش نظامی باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار