رسانه ها در کاهش سرقت علائم جاده ای یاریگر راهداری باشند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: رسانه ها در فرهنگسازی کاهش سرقت علائم راهنمایی و رانندگی جاده ای یاریگر راهداری باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، صفر صادقی راد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در نشست آنلاین با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته جهانی ایمنی راه اظهار داشت: راه ها سرمايه هاي ملي هستند كه بايد تمام تلاش خود را به منظور ايمني و بهبود وضعيت آن انجام دهيم.

او موضوع سرقت علائم راهنمایی و رانندگی از جمله کابل و ترانس را از جمله دغدغه‌های مهم این اداره بیان کرد و افزود: وقوع سوانح جاده‌ای از علل مهم این سرقت‌ها بوده که در حال حاضر با طرح مساله سرقت در کمیسیون ایمنی راه‌های استان، خوشبختانه با ورود گشت‌های انتظامی و پلیس راه به همراه گشت نیرو‌های راهداری، این موضوع تا حدود زیادی ساماندهی شده است.

صادقی راد بیان داشت: رسانه‌ها می‌توانند در تبیین و فرهنگسازی این موضوع برای مردم نقش مهمی داشته باشند، زیرا با سرقت هر علائم جاده‌ای حتی مورد جزیی نیز این سازمان متحمل خسارت بسیاری می‌شود.

او ادامه داد: در بخش نگهداري راه ها كارهايي مانند خط كشي حريم جاده ها، آسان سازي تردد خودرويي، نصب به موقع تابلو، اصلاح دور برگردان ها و ساخت تقاطع هاي غير هم سطح در اولويت قرار دارد.

صادقی راد اضافه کرد: از جمله ديگر اولويت هاي مهم اين اداره فعاليت هاي حفاظتي جاده اي است كه با توجه به محدوديت هاي اعتباري ملي بايد به خوبي از سطح راه هاي استان حفاظت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در ادامه از اجرای عملیات خط کشی در هزارو ۱۴۷ کیلومتر از راه‌های استان همدان خبر داد و یادآور شد: این اداره به منظور افزایش ایمنی محورها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات اجرای خط کشی را در سطح محور‌های این استان در دستور کار خود قرار داده است.

صادقی راد به اقدامات ایمن سازی این اداره در سطح محور‌های زیرپوشش خود اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات ایمن سازی از قیبل تامین روشنایی و رفع خاموشی، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه ها، شانه سازی، رنگ آمیزی پایه‌های تابلو و نرده‌های پل، آشکار سازی نقاط پر تصادف، نصب انواع علائم اخطاری، مسیرنما و خطر نما، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علایم در طول محور‌ها تنها بخشی از اقدامات ایمن سازی این اداره است.

او بیان داشت: تهیه و نصب نیوجرسی به میزان هشت و نیم کیلومتر، تعمیر و نصب تابلو و علائم به تعداد ۵ هزار و ۴۷۶، نصب هندریل به میزان ۲۲۰ مترطول، تعمیر ۱۳ و نیم کیلومتر و نصب ۵ کیلومتر گاردریل نیز از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در راستای افزایش ایمنی در جاده هاست.

مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه اجرای سیستم‌های روشنایی در محور‌های برون شهری برای ارتقای ایمنی تردد ضروری برشمرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی، اولویت اجرای سیستم‌های روشنایی در نقاط پرتصادف و مکان‌هایی که در کاهش تصادفات تأثیر مثبتی دارد در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول با تأکید بر اینکه تاکنون در ۱۱۹ کیلومتر از محور‌های استان سیستم روشنایی نصب شده است، افزود: درهمین راستا و برای رفع نقاط پرتصادف پروژه روشنایی در بیش از ۲۰ کیلومتر از محور‌های استان و همچنین ۱۳ مورد روشنایی نقطه‌ای در حال اجراست.

او یادآور شد: مهمترین کارکرد سیستم‌های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب، تشخیص به موقع موانع، علائم و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در محورهاست.

انتهای پیام/د

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.