احیا و تکمیل زیر ساخت‌های مناطق زلزله زده بخش قطور خوی با اختصاص اعتبار ویژه

فرماندار خوی گفت: با تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار زیر ساخت‌های مناطق زلزله زده بخش قطور این شهرستان احیا و تکمیل می شود.

حسین فرماندار خوی در بازدید از این مناطق زلزله زده بخش قطور این شهرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: دز زلزله اسفند سال ۱۳۹۸ به بخش‌های مهمی از زیر ساخت‌های بخش قطور خوی خسارت زیادی وارد شده بود که با تخصیص اعتبارات لازم این زیرساخت‌ها احیا و در حال تکمیل است.

عباسی اعتبارات این طرح‌ها را بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: ۵۰ درصد این اعتبارات تخصیص یافته و بیش از ۳۰ طرح زیر بنایی در بیش از ۲۰ روستای منطقه در حال اجراست.

او ساخت پل‌های ارتباطی، ساخت و احیای دیوار‌های ساحلی، تکمیل شبکه راه‌های ارتباطی و برق و فضا‌های بهداشتی و درمانی منطقه را از جمله این طرح‌ها اعلام و تصریح کرد: این طرح‌ها تا دو ماه آینده تکمیل و به بهره برداری می‌رسند.

فرماندار خوی همچنین بااشاره به روند بازسازی واحد‌های مسکونی منطقه هم گفت: از بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده تاکنون ۲ هزار واحد که صددرصد تخریب شده بودند بازسازی و تحویل خانواده‌ها شده و بقیه واحد‌ها نیز با مراجعه روستائیان و تکمیل پرونده با پرداخت تسهیلات مصوب در حال بازسازی است.

عباسی با توجه به اتمام مهلت پرداخت تسهیلات تا پایان دولت از روستائیان خواست تا هرچه سریعتر برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده بخش قطور  در شهرستان  خوی بیش از ۵ هزار ۱۳۰ میلیارد  ریال تسهیلات اختصاص داده است.

دو زلزله شدید  در اسفند ماه سال ۹۸ در بخش قطور خوی به ۴ هزار ۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری در ۲۸ روستا و شهر قطور خوی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.