صدها کارمند آمازون خواستار حمایت جف بزوس از فلسطین شدند

طی یک نامه داخلی در شرکت آمازون، کارمندان این شرکت از آمازون خواستند که قراردادهای تجاری خود را با نیروهای دفاعی اسرائیل قطع کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از ۵۰۰ کارمند آمازون نامه‌ای به جف بزوس و اندی جاسی را امضا کرده و از این شرکت خواسته اند که به وضعیت مردم فلسطین اعتراف کند. این اقدام پس از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در غزه  که ۲۴۸ کشته برجای گذاشت، صورت گرفت که حماس و اسرائیل از آن زمان با آتش بس توافق کردند.

کارمندان نوشتند: ما از رهبران آمازون می‌خواهیم که ادامه حمله به حقوق اساسی فلسطینیان تحت اشغال غیرقانونی را اذعان کنند ... بدون استفاده از زبانی که حاکی از تقارن قدرت یا برابری موقعیتی باشد، که اختلال، تخریب و مرگ نامتناسب را به حداقل می‌رساند و نادرست نشان می‌دهد. در روز‌های اخیر و طی چندین دهه به فلسطینیان تحمیل شده است. "آمازون فلسطینیان را در دفاتر تل آویو و حیفا و سراسر جهان استخدام می‌کند. نادیده گرفتن درد و رنج فلسطینی‌ها و خانواده‌های آن‌ها در خانه، روح همکاران فلسطینی ما را آزرده می‌کند.

صدها کارمند آمازون خواستار حمایت جف بزوس و اندی جاسی از فلسطین هستند

صدها کارمند آمازون خواستار حمایت جف بزوس و اندی جاسی از فلسطین هستند

نادیده گرفتن صهیونیست بودن اسرائیل توسط مدیران شرکت‌های غول فناوری

کارمندان می‌خواهند این شرکت قرارداد تجاری خود را با سازمان‌هایی که در نقض حقوق بشر شریک هستند مانند نیرو‌های دفاعی رژیم صهیونیستی فسخ کند. در ماه آوریل، آمازون و گوگل قراردادی رایانه‌ای ابری به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار با این رژیم امضا کردند. این یادداشت درخواست‌های مشابه کارگران اپل و گوگل را بازتاب می‌دهد. در ۱۸ می، کارمندان یهودی در گوگل نامه‌ای به Sundar Pichai نوشتند و از این شرکت خواستند "هرگونه تعریف از یهودستیزی را که معتقد است انتقاد از اسرائیل یا صهیونیسم ضد یهودی است" رد کند. دو روز بعد، روزنامه The Verge یادداشتی از کارمندان مسلمان در اپل منتشر کرد.

کارگران فناوری مسلمان می‌گویند که مدیران در ابراز حمایت از فلسطینی‌ها یا محکوم کردن خشونت در غزه ضعیف عمل کرده اند. بسیاری احساس می‌کنند که مدیران عامل آن‌ها ترجیح می‌دهند نقض حقوق بشر در رژیم صهیونیستی را نادیده بگیرند، زیرا اوضاع نابسامان است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار