اپل بزرگ‌ترین خریدار پنل نمایشگر در جهان شد

شرکت اپل با داشتن برنامه برای خرید ۱۶۹ میلیون پنل نمایشگر به عنوان بزرگ‌ترین خریدار این محصولات تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا، اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی شرکت سامسونگ به زودی مقام بزرگ‌ترین خریدار نمایشگرهای OLED در جهان را از دست خواهد داد. تحقیقات منتشر شده از سوی شرکت تحقیقاتی omida نشان می‌دهد شرکت اپل فقط در سال جاری در انتظار برای خرید 169 میلیون صفحه نمایش است این در حالی است که شرکت اپل در سال گذشته قصد خرید 114.5 میلیون پنل صفحه نمایش را داشت و این خرید صفحه نمایش امسال با افزایش چشمگیری همراه شده است؛ به این ترتیب شرکت سامسونگ از جایگاه نخست خرید صفحه نمایش به جایگاه دوم تنزل خواهد کرد و شرکت اپل جایگاه اول را از آن خود می‌کند.

این در حالی است که انتظار نمی‌رود شرکت سامسونگ در سال 2021 بیش از حد معمول قصد خرید صفحه نمایشگر AMOLED را داشته باشد. میزان خرید صفحه نمایش در سال 2021 توسط شرکت سامسونگ حدود 157 میلیون دستگاه اعلام شده و این رقم نسبت به سال گذشته با افزایش بسیار کمی همراه شده است.

اپل

ساخت نمایشگرهای آیفون توسط شرکت سامسونگ

این در حالی است که تامین کننده اصلی پنل‌های OLED شرکت اپل، سامسونگ دیسپلی بوده و زیر مجموعه‌ای شرکت سامسونگ است. پیش بینی می‌شود 110 میلیون از پنل‌های نمایشگر اپل را سامسونگ تامین کند و مابقی صفحه نمایش‌ها را دو شرکت الجی و BOE تامین کنند. علاوه بر این بر اساس پیش بینی‌های شده انتظار می‌رود نمایشگر دو گوشی آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس از نوع ProMotion LTPO باشند یعنی همان مدلی که در ساعت‌های 4 و 5 اپل استفاده شده بود.

استفاده از این صفحه نمایش به شرکت اپل امکان استفاده از فناوری 120 هرتز را خواهد داد و این شرکت می‌تواند از فناوری همیشه روشن برای گوشی‌های بعدی خود استفاده کند که باتری بسیار کمی نیز مصرف می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.