پیش‌بینی تلاطم دریا و گردوخاک برای بوشهر

هواشناسی بوشهر اعلام کرد: در پی وزش باد، خلیج فارس تا حدودی مواج می‌شود و احتمال بروز گردوخاک هم وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا روز شنبه، در برخی از ساعات به ویژه ظهر تا اوایل شب به سبب افزایش سرعت وزش باد‌های شمال غربی، خلیج فارس بخصوص در سواحل مرکزی و جنوبی استان تا حدودی مواج خواهد بود.

هادی سالاری افزود: در این مدت، به سبب وزش باد بروز پدیده گرد و خاک در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: بنابراین تا فردا آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب وزش باد و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: جهت وزش باد هم بیشتر شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در برخی از ساعات ظهر تا اوایل شب گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود البته در سواحل جنوبی سرعت باد گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر درساعت خواهد شد.


بیشتر بخوانید


سالاری بیان کرد: ارتفاع موج نیز در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

او عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۱۸ بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۰۳، جزر دوم ساعت ۱۶:۴۶ و مد دوم ساعت ۲۲:۴۸ خواهد بود.

کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: در شبانه روز گذشته دیر و کنگان با ۴۵ و برازجان، جم و عسلویه با ۲۴ درجه سلسیوس بیشترین و کمترین دما را گزارش کرده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.