جانشین انتظامی استان ایلام خبر داد؛

کشف مزرعه تولید ارز دیجیتال در ایلام

سرهنگ عزیز زاده از کشف تعداد ۱۲ دستگاه ماینر و مبدل تولید ارز دیجیتال توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی به ارزش ۴میلیارد ریال در استان خبر داد.

سرهنگ  شهاب عزیز زاده جانشین انتظامی استان ایلام  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،اظهار داشت: در راستای طرح جمع آوری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز و در پی دریافت اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک کارگاه تولیدی در استان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با همراهی ماموران انتظامی شهرستان چوار پس از انجام اقدامات اطلاعاتی با شناسایی محل و طی هماهنگی با مرجع قضایی، ضمن دستگیری یک نفر متهم، در بازرسی از کارگاه موصوف تعداد ۱۲ دستگاه ماینر و مبدل غیرمجاز و قاچاق را کشف کردند.

جانشین انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های مکشوفه توسط کارشناسان۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم با تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ عزیززاده خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه‌های ماینر، نیاز به مصرف برق زیادی دارند و تولیدکنندگان ارز دیجیتال با استفاده از برق دولتی و به صورت غیر مجاز اقدام به راه اندازی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کنند لذا از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده چنین موارد مشابهی، موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ موضوع را با مدافعان امنیت اقتصادی استان در میان بگذارند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.