رشد ۲۴ درصدی تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا

انرژی خالص تولیدی نیروگاه نکا در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال ۲۴ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با بیان اینکه نیروگاه شهیدسلیمی نکا در دو ماه ابتدای امسال بیش از یک میلیارد و ۶۱۷ میلیون و ۷۸۳ هزار کیلووات ساعت انرژی تولید کرد، گفت: انرژی خالص تولیدی این نیروگاه در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد رشد داشت.

او افزود: حدود یک میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۳۰۰ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در این دو ماه به شبکه سراسری برق کشور تحویل شد.
نعمتی گفت: در این دو ماه ۶۴.۴ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و ۳۵.۶ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمده است.

او افزود: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحد‌های این نیروگاه با گذشت بیش از ۴ دهه کارکرد، بدلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحد‌های این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست.

نعمتی گفت: با توجه به نیاز شبکه برق کشور و علیرغم همه محدودیت‌های موجود بویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، با همدلی و تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان نیروگاه، همه برنامه‌های پیشبینی شده در تقویم تعمیراتی اعم از تعمیرات نیمه اساسی و بازدید‌های دوره‌ای واحد‌ها به موقع به سرانجام رسید.

او افزود: تمامی واحد‌های نیروگاه در حال حاضر جهت تولید پایدار برق در فصل تابستان و پیک مصرف با آمادگی کامل در مدار تولید قراردارند.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخاری به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی، یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و دو واحد توربین انبساطی ۹.۴ مگاواتی در مجموع با ظرفیت منصوبه ۲۲۱۴ مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.