روسیه: بشار اسد پیروزی چشمگیری در انتخابات به دست آورد

وزارت خارجه روسیه پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد بشار اسد در این انتخابات پیروزی چشمگیری به دست آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه و اعلام نتایج نهایی آن واکنش نشان داد و بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: بشار اسد در انتخابات سوریه پیروزی چشمگیری به دست آورد. انتخابات برگزار شده بیانگر گامی مهم برای تقویت ثبات در سوریه است.

این وزارتخانه افزود: اظهارات تعدادی از کشور‌های غربی درباره غیرقانونی بودن انتخابات در سوریه، آشکارا تحت فشار قرار دادن دمشق است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد به سوری‌ها دستور دهد که چه موقع و تحت چه شرایطی باید رئیس جمهور خود را انتخاب کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه اعلام شد که انتخابات ریاست جمهوری در سوریه مسئله‌ای حاکمیتی و گامی مهم برای تقویت ثبات داخلی این کشور است و هیچ کس حق مداخله در آن را ندارد.

حموده صباغ، رئیس پارلمان سوریه با حضور در نشست خبری برای اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۱ این کشور، بشار اسد را با کسب ۹۵.۱ درصد پیروز این انتخابات اعلام کرد.

رئیس پارلمان سوریه در کنفرانس خبری با اعلام اینکه ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شرکت کردند، افزود: بشار حافظ الاسد با کسب ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رأی، ۹۵.۱ درصد از آرای اخذ شده را به‌دست آورد.

دومین انتخابات ریاست جمهوری سوریه از زمان آغاز بحران این کشور در سال ۲۰۱۱ روز چهارشنبه در حالی برگزار شد که این کشور بیش از ۱۰ سال است بحران‌های متفاوتی را پشت سر گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار