مهرعلیزاده: میانگین سنی دولت من از ۴۵ سال عبور نخواهد کرد / برنامه‌های مشخصی برای نشاط جوانان دارم / پس از تشکیل دولت هفته‌ای ۵ ساعت با رسانه‌ها گفت‌وگو می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: پس از تشکیل دولت حداقل هفته‌ای چهار یا پنج ساعت همه رسانه‌ها را دعوت می‌کنم و انتقادات را می‌شنوم.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن مهرعلیزاده داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ساختمان تولید رادیو حاضر شد. او که سابقه حضور در انتخابات ریاست جمهوری را دارد امروز برنامه تبلیغاتی قانونی خود برای گفتگو با مردم را در رادیو جوان ضبط کرد.

مهرعلیزاده بعد از ضبط برنامه خود در جمع خبرنگاران با اشاره به روند ضبط تبلیغات توسط رسانه ملی اظهار کرد: ثبت و ضبط برنامه‌ها در رسانه ملی بسیار خوب انجام می‌شود، اما به نظرم پخش آن خیر.

وی با اشاره به این نکته که بعد از تشکیل دولت انتقاد رسانه‌ها از دولت را با کمال میل می‌پذیرم گفت: دوست دارم بعد از تشکیل دولت حداقل هفته‌ای چهار یا پنج ساعت همه رسانه‌ها را دعوت کرده و رو در رو با مردم سخن بگوییم و انتقادات را بشنوم. چهار یا پنج ساعت در هفته زمان زیادی نیست، چون همه چیز شفافیت است، مهم‌ترین چیز برای یک دولت بحث شفافیت است.

مهرعلیزاده افزود: دوست دارم از طریق رسانه‌ها با جوان‌ها صریح و واضح صحبت کنم، اعتقاد دارم که از طریق رسانه‌ها می‌توان با جامعه گفت‌وگو کرد و روش‌های قدیمی که مشاور یک فرد برای او گزارش بنویسد یا برای او نامه بیاید فایده ندارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم اظهار کرد: سرمایه اصلی توسعه در هر کشوری آمادگی، نشاط و شادابی جوانان است. به همین دلیل هم برنامه‌های مشخصی برای نشاط جوانان دارم. البته در تشکیل دولت نیز میانگین سنی دولت من از ۴۵ سال عبور نخواهد کرد.

وی ادامه داد: برای تامین کسری بودجه پول چاپ نخواهم کرد، اوراق مشارکت منتشر نمی‌کنم، خلع نقدینگی نخواهم کرد بلکه با حذف یارانه پنهان تورم را کنترل خواهم کرد.

مهر علیزاده گفت: الگوی موفق در کشور آلمان توسعه بر مبنای اقتصاد اجتماعی است و از سال ۲۰۰۸ در اتحادیه اروپا هم عملیاتی شده است. در حالی که جمعیت کشور ما و آلمان حدودا یکسان است. کشور آلمان بر مبنای یک برنامه ریزی درست حرکت کرده است. اقدامات در کشور ما در صف مرغ خودش را نشان داده و نتیجتا هرگز تصمیم گیری‌ها به نفع مردم تمام نمی‌شود که دلیل آن این است که وزرا و دستگاه‌های ذیربط مسئول در شکل دادن حرکت اقتصادی کشور هماهنگ حرکت نمی‌کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه‌های اقتصادی خودش گفت: عمدتا مشکلات اشتغال و معیشتی مردم، کنترل تورم، تصحیص نظام بانکی، رفع مشکلات مربوط به نظام بودجه ریزی، جبران کسری بودجه وحشتناکی که در سالیان گذشته داشتیم، از بین بردن زمینه‌های رانت و فساد از عمده مسائل اقتصادی است که در برنامه‌های خودم به آن‌ها پرداخته ام.

وی افزود: در مرحله اول موانع تولید و صادرات را از مسیر تولید کنندگان برمی‌داریم تا بتوانیم اشتغال را به میزان مورد نیاز در جامعه تامین کنیم و در اثر فعالیت‌های اقتصادی منجر به تامین بازار داخلی و صادرات بتوانیم نیازمندی به درآمد‌های نفتی را کاهش دهیم و امیدواریم بعد از ۴ سال نیاز به درآمد نفتی را به صفر برسانیم.

مهرعلیزاده درباره علت نوسان قیمت مسکن در سال‌های اخیر خاطر نشان کرد: نوسان قیمت مسکن در سال‌های اخیر یک دلیل ندارد، ولی دلیل عمده آن وجود رانت است. اکر رانتی به نام ارز ۴۲۰۰ تومانی داشته و داریم که در سال گذشته نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار به بازار تزریق شد در حالی که با هدف رسیدن کالا‌های اساسی به صورت ارزان به دست مردم بود، ولی کمک موثری را نداشتیم و شرایط برعکس شد و مردم با قیمت‌های بالا و قیمت‌های آزاد اقلام مورد نیاز خود را تامین کردند و اگر هم قیمت ارزان بود مردم باید در صف می‌ایستادند.

وی ادامه داد: مشکل دیگر بخشنامه‌های متعدد متعارض و متناقض هم بود که به دلیل اینکه دولت نتوانسته بود مشکلات بنیادین مربوط به کنترل قیمت‌ها و کنترل تورم بود. کنترل تورم در گروه اصلاح نظام بانکی و نظام توزیع ارز است. وقتی این مسائل به دلایل مختلف که ناشی از اقدامات کارشناسی نشده است در بازار خودش را به شکل کنترل قیمت‌های بدون محاسبه و غیرقابل کنترل نشان داد. روش اتخاذ شده، روش برخورد با معلول بود به جای حل ریشه‌ای مسئله، اگر بتوانیم با برنامه‌های مشخصی که برای این کار طراحی شده تورم را کنترل کنیم و راه تولید را تومان باز کنیم و علاوه بر این راه برای فعالیت‌های اقتصادی رقابتی باز کنیم و سهم دولت از اقتصاد را که هم اکنون ۶۷ درصد است به ۲۵ درصد برسانیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در پایان ۴ سال ریاست جمهوری می‌توانم اقتصاد رقابتی را حاکم کنم و در اقتصاد رقابتی تولید رشد می‌کند و تورم کنترل می‌شود و در نتیجه کنترل تورم نوسانات قیمتی در بازار کنترل می‌شود. این مسائل باید در ادامه هم انجام شود تا به مقصد برسیم. قطعا از پس این کار برخواهیم آمد و با الگویی که نزدیک به دو سال است در حال کار بر روی ان هستیم پایه گذاری شده بر اساس پایه‌های علمی و تجربه شده در دنیا و تحت عنوان اقتصاد اجتماعی است.

مهرعلیزاده ادامه داد: اقتصاد اجتماعی یک اقتصاد توسعه‌ای همراه با مراقبت‌های اجتماعی است تا بتواند حمایت‌های اجتماعی لازم را از بعد حمایت‌های تامین اجتماعی، بازنشستگی، خدمات، بهداشت و حداقل دستمزد را برای مردم فراهم کند و در عین حال مانع توسعه هم نمی‌شود. مفهوم اقتصاد اجتماعی این است که راه رشد را باز می‌کند، ولی اجازه له شدن قشر ضعیف در زیر چرخ‌های سنگین توسعه و رشد را نمی‌دهد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: متعجبم از رویه‌ای که در حال حاضر برای مبارزه با کرونا اتخاذ شده است. در شرایطی که دچار سخت‌ترین شرایط اقتصادی موجود هستیم و تورم سنگین و فاصله بین درآمد و هزینه روی مردم فشار آورده، توقع پی در پی را برای زمان‌های طولانی برای ماندن در خانه و نرفتن به سر کار را نمی‌پسندم. راه کار ما این است که با روش‌هایی در اسرع وقت واکسیناسیون را سرعت بدهیم.

وی افزود: متاسفیم که زمانی که راه برای خرید واکسن باز بود اگر دولت نتوانست واکسن تهیه کند می‌تواند بخش خصوصی را برای پیش خرید واکسن فعال کند تا مردم ایران هم از بهمن واکسینه شوند. هم اکنون هم واکسینه کردن خیلی کند انجام می‌شود و بعضا به بخش خصوصی هم اجازه نمی‌دهند. واکسن بین ۳ تا ۱۰ دلار قیمت دارد و نیازی به دادن ارز نیمایی نیست و اصلا نیازی به دادن ارز نیست و فقط باید اجازه بدهیم به شرکت‌های دارویی که واکسن وارد کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی دولت ما پول ندارد که به مردم پرداخت کند تا در خانه‌های خود بنشینند باید زمینه واکسیناسیون را فراهم کند و تکلیف دولت است. برنامه‌های صدا و سیما برای تبلیغات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در کمیت رعایت شده و امیدواریم در کیفیت هم برقرار شود. اما بعضی از نامزد‌ها به دلیل جایگاهی که هم اکنون دارند به وفور در مکان‌های دیگر دیده می‌شوند که البته این فعالیت‌های آن‌ها از دو سال پیش شروع شده که البته جای سوال دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
پس خودت جی؟ کهنسالی! فقط نظارت می کنی بر جوانان ههههههه ههههه هههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
با عرض سلام و خسته نباشید.
عنوان: متعادل سازی حقوق کارکنان رسمی وزارت نفت
خواهش میکنم مطالب این نامه را به عنوان یک طرح اقتصادی به رییس جمهور آینده که احتمالا جناب آقای ریسی می باشد برسانید. از کار کنان این رسانه که دارای ضریب نفوذ بالاتری نسبت به افراد معمولی جامعه دارند تقاضا دارم این طرح را به رییس جمهور آینده بدهند.
حوضه¬ی فعالیت اینجانب برق قدرت می باشد و در شرکت های برق منطقه ای، پالایشگاه، نیروگاه، خاتم الانبیائ پدافند هوایی ارتش و ... سابقه ی فعالیت دارم.
متاسفانه نیروهای رسمی نفتی در پالایشگاه و پتروشیمی حقوقی 3 تا 6 برابر نیروهای شرکت¬های دولتی و وابسته دولتی دیگر می¬گیرند.
من با داشتن کارشناسی ارشد و تجربه ی کاری در ارگان های مختلف صنعتی به وضوح دیده ام که این حقوق زیاد به خاطر تخصص بالاتر نیست. برای مثال در زمینه ی برق کارهای برق منطقه ای چند مرتبه از کارهای برقی سایر ارگانها بالاتر و سخت تر است. من قطعا با توجه به سوابقی که دارم میگویم که در زمینه برق کارهای انجام گرفته در برق منطقه ای به مراتب سخت تر از پالایشگاه است. و این تبعیض حقوقی به خاطر تخصص نیست.
خودتان می دانید انسانها در زمانهای گذشته شرایط زندگی سختی داشتند پس انسان از لحاظ بدنی این مقاومت را دارد. اما تبعیض روح آدم را می آزارد و انسان را متلاشی می¬کند. متاسفانه نماد تبعیض حقوقی مهندسان و کارکنان نفتی هستند.
با توجه به حقوق بالای افراد رسمی نفتی که به طور متوسط 5 برابر مهندسان سایر ارگان هاست می توان یک طرح ارایه کرد که حقوق افراد نفتی از بازنشستگان نفتی تا کارکنان فعلی اگر حقوقشان نصف یا ثلث بشود می توان افراد تازه نفس را به صنعت تزریق کرد و کار ایجاد کرد. البته این یه طرح خارق العاده نیست که شما از آن اطلاع نداشته باشید، ولی بینهایت ساده و تاثیر گذار و عملیاتی است.
میدانیم که یکی از بزرگترین مشکلات جامعه ما بیکاری است. با این طرح تعدیل حقوق مهندسان نفتی حداقل چند هزار نفر میتوان نیروی جدید استخدام کرد که این برای شروع تحول عالی است.
من خواهش میکنم حقوق افراد رسمی نفتی را به شدت تعدیل کنید و عطف به ماسبق کنید و هرآنچه در گذشته گرفته اند از آن ها پس بگیرید.
خواهش میکنم این فریب را نخورید که رسمی نفتی ها بگویند مثلا ما مهندسان درجه یک هستیم. من با تجربه ای که در خیلی از ارگان ها دارم در زمینه برق قاطعانه میگویم که مهندسان برق منطقه ای و بتانیر خیلی از افراد پالایشگاه نفت سطح کاری بالاتری دارند.
با این طرح می توان شاید خیلی و خیلی بیشتر از 100 هزار نفر جدید را استخدام کرد که برای کنترل و خنثی کردن احتمالی اعتصابات و ... نفتی ها این افراد را استخدام همان پالایشگاه نفت بکنید که هم کار آنها راحت تر شود و هم نتوانند اعتراض کنند.
با توجه به آمار مرکز ایران در سال 97 کارکنان وزارت نفت 112 هزار نفر هستند که این آمار شامل بازنشستگان نمی شود و قطعا تعداد بازنشستگان در همین حدود یا بیشتر از اینهاست.
لذا خواهش میکنم این طرح را جدی بگیرید جدی بگیرید جدی بگیرید و عمل کنید.
مطمئن باشید این یک گام عالی برای تحول اقتصادیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
تو خودت هفتاد سالته چی میگی کسی به تو رای نمی ده انصراف بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
فقط شعاره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۱۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
رحمت بر امواتت یک بار وزیر جوان امتحانش را پس داد دیگه تا هفت پشتمون بسه.
Netherlands
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
ایشان فرد لایق و محترمی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
h
۱۶:۴۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
okay
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۲۲:۳۳ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
5 ساعت مصاحبه چند ساعت کار می کنی
Iran (Islamic Republic of)
محمد باقر شیبانی
۲۰:۳۱ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
در ساخت و ساز این مملکت دیر زمانی است که دیوارهایش کج بالا رفته و هر کسی که آمده روی همان دیوار کج دیواری دیگر بنیان نهاده و چند رج روی آن چیده.این ساز و کارهای مقطعی و داربستهای پشتوانه ای برای دیوار کج، دردی از کجی آن درمان نخواهد کرد.باید راهی درست جست. به نظر شما تنها راه برای این کجی ها که هر زمان احتمال ریزش آن می رود چیست؟بسیاری از سیاستمداران و به قول معروف کله گنده ها آمدند و گفتند ما 4 ساله و 2 ساله و 3 ماهه و 100 روزه اوضاع را درست می کنیم و گفتند ما تیم منسجم می آوریم و همه چیز را درست می کنیم و جراحی اقتصادی و سیاسی و فرهنگی می کنیم اما هیچکدام نتوانستند.چرا؟چونکه دیوارشان را بر روی همان دیوار کج بنیان نهادند.مابقی هم که بیایند و بروند اگر باز هم شروع به دیوار چینی روی همان دیوارهای فبلی کنند باز هم کج تر و به ریزش نزدیکتر خواهد شد.تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
روحانی دوم
Serbia
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
اگر انصاف نداری لااقل در تخریب آزادمرد باش!!!!
آخرین اخبار