پیام تبریک حزب الله و رئیس مجلس لبنان به بشار اسد

جنبش حزب الله و رئیس مجلس لبنان انتخاب مجدد بشار اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه را به وی تبریک گفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار،حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به جناب آقای دکتر بشار اسد و ملت برادر سوریه به مناسبت انتخاب مجدد ایشان به ریاست جمهوری تقدیم می‌داریم.

این بیانیه می‌افزاید: این مهم، پس از فرآیند انتخاباتی بزرگ که به مثابه یک همه پرسی مردمی و سیاسی گسترده بود، حاصل شد که ملت سوریه در آن حضور گسترده و پرشوری را در پای صندوق‌های رأی داشتند. پس از انتخابات و اعلام نتایج نیز این مردم با حضور در خیابان‌های سراسر سرزمین‌های آزاد شده از چنگال تروریسم و اشغالگران، این پیروزی را جشن گرفتند.

حزب الله لبنان تاکید کرد: مردم سوریه بار دیگر از طریق صندوق‌های رأی بر پایبندی خود به وحدت ملی و رد تفرقه، طایفه گرایی و تجزیه طلبی تأکید و اعلام کردند که تنها پایبندی آن‌ها به گزینه سیاسی است که سوریه در طول تاریخ معاصر خود در پیش گرفته و به حمایت کامل از مسئله فلسطین و مقابله با اشغالگران، اندیشه تکفیری، خیانت و تروریسم پایبند خواهند بود.

حزب الله لبنان در پایان تصریح کرد: امیدواریم که سال‌های آینده فرصت بزرگی برای بازگشت سوریه به ایفای نقش طبیعی و پیشگام خود در جهان عرب و بین الملل شکل گرفته و آمال ملت سوریه برای دستیابی به آسایش و شکوفایی محقق شود. همچنین تلاش‌ها برای بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان موفقیت آمیز باشد تا مسیر آزادسازی تمام مناطق تحت سیطره تروریست‌ها و اشغالگران کامل شود.

نبیه بری، رئیس مجلس لبنان نیز در پیامی به بشار اسد، انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهور سوریه را تبریک گفت.

 حموده صباغ، رئیس پارلمان سوریه شب گذشته در کنفرانسی خبری با اعلام اینکه ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شرکت کردند، افزود: «بشار حافظ الاسد با کسب ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رأی، ۹۵.۱ درصد از آرأی اخذ شده را به‌دست آورد.»

حموده صباغ همچنین اعلام کرد: «محمود مرعی با کسب ۴۷۰ هزار و ۲۷۶ رأی، معادل ۳.۳ درصد آراء را کسب کرد و عبدالله سلوم عبدالله نیز ۲۱۳ هزار و ۹۶۸ رأی، معادل ۱.۵ درصد از آراء را به‌دست آورد.»

رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد: ۷۸ درصد از تمامی کسانی که واجد شرایط شرکت در این انتخابات بودند، پای صندوق‌های رأی آمدند.

این بزرگترین مشارکت مردمی در انتخابات سوریه طی چهار دهه گذشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار