مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران خبر داد؛

تاسیس ۱۴۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار در کشور

درویشی گفت: ۱۴۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار باید امسال در کشور تاسیس شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در اولین جلسه کمیته آموزش در صنایع استان، گفت: ۱۴۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار باید امسال در کشور تاسیس شود که سهم مازندران ۷۶ مرکز می‌باشد.

او افزود: با توجه به تکثر آموزش‌های مهارتی، آموزش فنی و حرفه‌ای موظف است برای تمامی رشته‌های درخواستی صنایع؛ مربی مربوطه را فراهم کند.

درویشی با بیان اینکه کیفیت آموزش‌ها باید مورد توافق بوده و کار‌ها باید به صورت مشارکتی صورت پذیرد، گفت: از طرفی باید میان آموزش فنی و حرفه‌ای و صنایع گفتمان اجتماعی صورت گیرد تا به نتیجه‌ای قابل قبول رسید.

او افزود: خوشبختانه در آموزش فنی و حرفه‌ای نگاه شعاری و سیاسی وجود ندارد و باید در این راه به یکدیگر کمک کرد تا به هدف مورد نظر رسید.

درویشی گفت:نشست کارگروه‌های تخصصی آموزش فنی و حرفه‌ای و صنایع بسیار مهم است و خروجی آن ترویج مهارت و از بین بردن فقر مهارتی است، زیرا توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای نیازمند ترویج فرهنگ مهارت آموزی است که این عمل باید نهادینه شود.

مراکز آموزش جوار کارگاهی، مراکزی هستند که به منظور گسترش آموزش‌های فنّی ‎و‎حرفه‌ای و تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع، تأسیس و راه‌اندازی شده و آموزش در آن‌ها با نظارت و هدایت سازمان آموزش فنّی ‎و‎حرفه‌ای کشور است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.