ضرورت شبکه‌سازی در سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: شبکه سازی و یکپارچه کردن سازمان‌های مردم نهاد به منظور ایجاد هم‌افزایی و تخصص در آن‌ها ضروری و لازم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در مراسم افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد استان که در پارک ملاخلیلای قزوین برگزار شد، افزود: با توانمندسازی سمن‌ها از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مختلف، زمینه ارتقا و افزایش خدمات اجتماعی جامعه توسط این سازمان‌ها فراهم خواهد شد.

 بیدخام با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت بی‌نظیری هستند که می‌توان با تقویت و حمایت از آن‌ها شاهد نشاط پویایی در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی بود، اظهار داشت: همکاری این سمن‌ها با دستگاه‌های مربوط به ویژه در مواقع بحران می‌تواند منجر به کار‌های بزرگ در استان شود.

او اضافه کرد: در آئین نامه ایجاد سازمان‌های مردم نهاد به مسئله غیر سیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی بودن این سازمان‌ها تاکید شده است که موجب شده تا امروز سمن‌ها در کشور از گروه‌های مورد اعتماد مردم باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به ضرورت تعامل تشکل‌ها با یکدیگر تصریح کرد: شبکه‌سازی موجب ایجاد تعامل بین سازمان‌های مردم‌ نهاد و تشکیل یک شبکه فراگیر از سمن‌ها و افزایش توانایی آنان برای فعالیت در حوزه تخصصی خواهد شد.

بیدخام در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات پیش آمده به جهت شیوع کرونا پرداخت کرد و افزود: در ۱۵ ماه گذشته که شاهد شیوع این ویروس در دنیا و به تبع آن در ایران بودیم، تغییر سبک زندگی فردی و اجتماعی در بین شهروندان به خوبی احساس شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: به رغم تمامی گرفتاری‌ها و مشکلاتی که کرونا برای مردم ایجاد کرد، ولی تبعات و آثار مثبتی را هم به همراه داشت که از جمله آن‌ها مشارکت آحاد مختلف مردم در پویش‌های مختلف مردمی از قبیل دوخت ماسک و لباس محافظ، توجه به نیازمندان و سالمندان و مشارکت جدی در رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه بود.

او به ضرورت آموزش و توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد پرداخت و خاطرنشان کرد: از این به بعد، هر هفته دوره‌های آموزشی تشکل‌ها به صورت مستمر در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از نمایندگان تشکل‌ها دعوت کرد و گفت: در دوره‌های آموزشی سمن‌ها شامل کارگاه‌های آموزشی طرح نویسی، گزارش نویسی، مستندسازی، تسهیل گری، تصویر برداری و مدیریت بحران با توجه به اهمیت آموزش حضور مؤثر داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.