باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی پیگیری کرد؛

ثبت سفارش واردات محصولات مشابه هپکو آری یاخیر؟

با توجه به نامه اخیر معاون وزیر صمت باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی ثبت سفارش واردات محصولات مشابه هپکو را پیگیری کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت  اخیرا  در نامه ای از همه استان های کشور خواسته  لیست ماشین آلات و تجهیزات و قطعات معدنی مورد نیاز  را برای واردات محصولات دست دوم خارجی که تولید مشابه داخل ندارند اعلام کنند.

با توجه به اینکه شرکت هپکوی اراک سازنده ماشین آلات راهسازی است و چند وقتی است با مشکلات تولید دست و پنجه نرم می‌کند و هنوز هم نتوانسته در تولید قامت راست کند و حمایت از این کارخانه با نامه معاون وزیر در تعارض است،  خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در بررسی موضوع  این نکته را  از سازمان صمت استان مرکزی جویا شد.

اصغری معاون توسعه تجارت و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار ما  با اشاره به حمایت از تولیدات هپکو گفت: با توجه به شیوه نامه وزارت صمت در خصوص حمایت از تولیدات داخلی  تا کنون هیچ گونه واردات ماشین آلات معدنی از این اداره استعلام نشده است.

اصغری افزود: با توجه به اینکه شرکت هپکو سازنده ماشین آلات معدنی و راهسازی است ۲ سال پیش با وزارتخانه صمت مذاکره و درخواست کردیم که نیاز به این ماشین آلات را از محصولات هپکو تامین کنند و از واردات ماشین آلات مشابه جلوگیری شود.

او اضافه کرد: پیرو این مذاکره وزارت خانه صمت با صدور شیوه نامه‌ای به سازمان صمت همه استان‌ها بخشنامه کرد که قبل از در خواست واردات ماشین آلات معدنی و راهسازی از سازمان صمت استان مرکزی در این زمینه استعلام کنند.

معاون توسعه تجارت و بازرگانی سازمان صمت استان مرکزی بیان کرد: در این زمینه با هپکو هم مذاکره کردیم که در صورت نیاز استا‌ن های سراسر کشور به ماشین آلات معدنی و راهسازی نظر خود را در زمینه تامین این محصول اعلام کنند تا اگر محصول نام برده در هپکو امکان تولید نداشت واردات آن ثبت سفارش شود.


بیشتر بخوانید:

  • دولت باقی مانده سهام هپکو را به بانک ها واگذار کرد

  • مطالبات کارگران هپکو پرداخت می‌شود / هپکو ‌به روزهای اوج برمی‌گردد؟

  • واگذاری هپکو نهایی شد/ دیگر اجازه حیف و میل در هپکو را نمی‌دهیم


او در خصوص نامه اخیر معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اعلام لیست ماشین آلات و تجهیزات و قطعات معدنی مورد نیاز از سوی استان‌ها برای واردات محصولات دست دوم خارجی که تولید داخل ندارند گفت: تا کنون هیچ گونه واردات ماشین آلات معدنی از سازمان صمت استان مرکزی استعلام نشده است.

اصغری با بیان اینکه هیچ استانی به صورت مستقل نمی‌تواند ثبت سفارش واردات کند و باید واردات از سوی وزارت خانه و معاونت مربوطه ثبت سفارش شود تصریح کرد: قبل از ثبت سفارش واردات ماشین آلات معدنی باید از استان مرکزی در زمینه تولید این محصولات استعلام شود.

نکته اینجاست که در حالیکه باید قبل از هرگونه واردات ماشین آلات معدنی و راهسازی از سازمان صمت استان مرکزی استعلام شود چگونه معاونت معدنی وزارت صمت برای واردات محصولات دست دوم خارجی از استان‌ها در خواست لیست می‌کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.