۶ شهر سیستان و بلوچستان نارنجی شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرنشهر، کنارک، نیکشهر و تفتان از وضعیت زرد خارج و نارنجی شد.

محمد عباسی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم، اصناف و کسبه و ادارات گفت: در شهرستان‌های نارنجی گروه‌های شغلی یک و ۲ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و مشاغلی از جمله کلیدسازی، خشکشویی، شیشه بری، عینک فروشی‌های طبی، تجهیزات پزشکی و دکه‌های روزنامه فروشی می‌توانند همانند اصناف ضروری مانند داروخانه‌ها، نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و رستوران‌های بیرون بر به فعالیت خود را ادامه دهند.

او  افزود: با توجه به محدودیت‌های وضعیت نارنجی همچنان گروه‌های شغلی سه و چهار شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی ،همایش‌ها، مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی،شهربازی‌ها و مراکز تفریحی همچنان تعطیل خواهند بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: عدم رعایت دستورالعمل‌ها سبب شده شهرستان بندری چابهار همچنان در وضعیت قرمز قرار گیرد.

او  با بیان اینکه مردم برای مقابله با ویروس کرونا باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی گیرند افزود: باتوجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا نیاز است که مردم فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های بهداشتی و شستن دست ها را همچنان با جدیت کامل رعایت کنند.

شهرکی با تاکید بر لزوم قرنطینه شدن مبتلایان گفت: تمام افرادی که دارای علایم کرونا هستند باید خود را در منزل قرنطینه کرده و از حضور در جامعه و در بین مردم خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار