مقام یمنی: عملیات نیرو‌های یمنی در استان جیزان عربستان نشانه برتری ماست

محمد البخیتی از ادامه عملیات نیرو‌های مردمی یمن علیه مواضع سعودی تا زمان پایان تجاوزگری‌های این رژیم خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون المیادین، محمد البخیتی، عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصار الله یمن عملیات نظامی گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جیزان عربستان را نشانه ابتکار عمل نیرو‌های یمنی در حوزه میدانی دانست.

بر این اساس، محمد البخیتی در تشریح دلایل اجرای عملیات گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جیزان گفت: این عملیات در واکنش به تنش افروزی‌های اخیر عربستان به ویژه حملات هوایی به مأرب و دیگر استان‌های یمن اجرا شد. ضمن اینکه این عملیات واکنشی به اقدام عربستان در جلوگیری از ورود مشتقات نفتی به یمن بود.

وی افزود: این عملیات تاکیدی بر این نکته است که ابتکار عمل در دست یمن است نه عربستان. این عملیات نشان داد تمامی مناطق عربستان در تیررس ما قرار دارد، ضمن اینکه نمایشی از پیشروی‌های ما در میادین مختلف از جمله عمق خاک دشمن سعودی بود. در نتیجه با این عملیات بار دیگر بر معادله مورد نظر مردم یمن که بر چهار محور استوار است تاکید کردیم. توقف تجاوز به یمن در برابر توقف عملیات نظامی نیرو‌های یمنی در عمق عربستان، عقب نشینی نیرو‌های بیگانه در برابر عقب نشینی نیرو‌های یمنی از عمق سعودی و لغو محاصره یمن، برخی از این محورهاست.

البخیتی در ادامه گفت: وقتی عربستان با حمله نظامی شدیدی مواجه می‌شود تلاش‌هایی را آغاز می‌کند تا پیروزی‌های خیالی برای خود دست و پا کند، به همین منظور مدعی هدف قرار دادن پهپاد‌ها و مقابله با برخی از حملات می‌شود، اما تا به الان درباره آنچه در جیزان اتفاق افتاد سکوت کرده، یعنی عملیات جیزان را تکذیب یا تایید نکرده و این نشان می‌دهد ریاض در تنگنا قرار گرفته است.

وی گفت ارتش یمن این امکانات را دارد که تصاویر زنده‌ای را از داخل عربستان پخش کند، به همین دلیل به عربستان و دیگر کشور‌های متجاوز می‌گوییم در برابر شما گزینه‌ای جز توقف تجاوز، پایان دادن به تحریم ها، عقب نشینی از یمن در برابر توقف عملیات نظامی یمنی‌ها در عمق عربستان و همچنین عقب نشینی از یمن در برابر عقب نشینی نیرو‌های یمنی از عمق عربستان، وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار