قطع چرخه انتقال کرونا با پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از قطع زنجیره انتقال کرونا با پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون در جامعه هدف خبر داد.

شایسته مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون حدود ۵۴ هزار دوز واکسن کرونا وارد استان شده که از این تعداد ۳۹ هزار دوز برای نوبت اول و حدود ۴ هزار دوز برای نوبت دوم تزریق شده است.

او با اشاره به این که بر اساس سند کشوری، واکسیناسیون در ۴ فاز انجام می‌شود افزود: در فاز اول گروه‌های درمانی و بهداشتی که ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی دارند، در فاز دوم سالمندان که تا کنون ۸۲ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال واکسینه شده اند، در فاز سوم کارکنان ادارات، نیروی انتظامی و بانک‌ها و در نهایت در فاز چهارم عموم جامعه واکسینه می‌شوند.

شایسته اظهار کرد: اگر در سطح جامعه یک پوشش واکسیناسیون حدود ۶۰ تا ۷۰ درصدی ایجاد شود تا حدودی چرخه انتقال ویروس کرونا قطع می‌شود و سطحی از ایمنی در برابر این ویروس ایجاد می‌شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به انجام واکسیناسیون بدون هیچ محدودیتی تصریح کرد: هر کدام از اعضای جامعه با تزریق واکسن کرونا علاوه بر سلامت خودشان سلامت جامعه را نیز تأمین می‌کنند.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.