صالحی امیری: در آینده‌ای نزدیک آثار توافق با افغانستان را خواهید دید

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص امضای تفاهم نامه همکاری بین ایران و افغانستان توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حفیظ الله والی رحیمی وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان صبح امروز در کمیته ملی المپیک حضور پیدا کرد و با صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه این دیدار، اظهار داشت: امروز مجموعه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش میزبان "حفیظ الله والی رحیمی" وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان بود. ما در این دیدار تاکید کردیم که ایران خانه دوم این دوستان است و آن‌ها خودشان میزبان هستند.

او افزود: ما در توسعه روابط ورزشی، تبادل مربی، برگزاری دوره‌های آموزشی در تهران و برگزاری المپیاد ورزشی با موریت مهاجران افغانستانی با یکدیگر توافق کردیم. مسیری که امروز با امضای تفاهم نامه آغاز کرده ایم، گسترش همه جانبه روابط فرهنگی و ورزشی با جامعه بزرگ ورزش افغانستان است. در آینده‌ای نزدیک آثار این توافق را خواهید دید. امیدوارم مردم افغانستان در تمام حوزه‌ها به خصوص ورزش درخشش داشته باشند.

صالحی امیری در مورد روابط ایران و افغانستان بعد  از امضای این تفاهم نامه، گفت: ما دلایل زیادی برای ایجاد همکاری با افغانستان داریم. در تمام حوزه‌ها از جمله ورزش‌های توپی و رزمی آماده هستیم تا با افغانستان همکاری مشترک داشته باشیم. ما تمام ظرفیت خود را برای توسعه ورزش افغانستان به کار خواهیم گرفت.

او اضافه کرد: یک دیدار دیگر نیز با مسئولان ورزش افغانستان خواهیم داشت و وارد بحث‌های تخصصی‌تر می‌شویم. قرار است نماینده‌ای از وزارت ورزش، پیگیر وضعیت نماینده‌های افغانستان باشد. امسال سعی می‌کنیم قدم‌های موثری را برداریم. افغانستان خانه دوم ما است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار