تصویب اجرای هشت طرح آبرسانی و راه در مناطق عشایری کوهرنگ

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای هشت طرح آبرسانی و راه در مناطق عشایری کوهرنگ تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن نادری معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود ۶۴هزار نفر از جمعیت عشایری استان در شهرستان کوهرنگ مستقر است، اظهار داشت: اجرای هشت طرح آبرسانی و راه برای عشایر شهرستان کوهرنگ از سوی این اداره کل تصویب شد.

او افزود: برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده سهم عشایر اختصاص می‌یابد.


بیشتر بخوانید


نادری اضافه کرد: از این میزان اعتبار سه میلیارد ریال برای تامین لوله جهت نزدیک رسانی آب شرب و آبرسانی سیار به عشایر این شهرستان هزینه خواهد شد.

او با اشاره به اینکه آبرسانی سیار در مناطقی که چشمه‌ها به صورت کامل خشک شده و یا در مناطقی که با کاهش دبی چشمه‌ها مواجه هستند از اوایل تیرماه آغاز خواهد شد، ادامه داد: برای آبرسانی سیار در این شهرستان یک دستگاه کامیون تانکر آبرسانی دولتی۱۲ هزار لیتری پیش‌بینی شده و بیش از ۱۰ قرارداد با بخش خصوصی منعقد شده است.

نادری گفت: نقشه‌برداری و طراحی ادامه احداث جاده عشایری پنبه کال از پروژه‌های مصوب اعتبارات ارزش افزوده شهرستان در حوزه راه است که بازگشایی این ایلراه مهمترین خواسته عشایر منطقه و شهرستان است.

او افزود: با توجه به اینکه به دلیل خشکسالی عشایر استان چهارمحال و بختیاری با کمبود آب شرب جهت مواجه هستند و رفع مشکل این قشر نیازمند توجه ویژه کشوری به جامعه تولیدکننده عشایری است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار