روزی‌طلب:

در گام دوم انقلاب باید به جوانان میدان داد

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی استان فارس با بیان اینکه در گام دوم انقلاب باید به جوانان میدان داد تا نسل بعد بتواند کار کند، گفت: باید برای آینده نیرو بسازیم و به همین دلیل باید در صحنه‌های اجتماعی نسل نو و جوان را وارد میدان کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدحسین روزی طلب امروز در نشست خبری شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی استان فارس با بیان اینکه در گام دوم انقلاب باید به جوانان میدان داد تا نسل بعد بتواند کار کند، گفت: باید برای آینده نیرو بسازیم و به همین دلیل باید در صحنه‌های اجتماعی نسل نو و جوان را وارد میدان کنیم.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به انتخابات شورای شهر و ارائه لیست از سوی ائتلاف گفت: برای تهیه لیست و معرفی به مردم همزمان با ثبت‌نام افراد برای شورای شهر پرسش‌نامه‌ای با لحاظ کردن فاکتور‌های مختلف مرتبط با ارزش‌های انقلاب اسلامی و امور مرتبط با شهر تهیه کردیم.

روزی‌طلب با بیان اینکه در نهایت ۱۶۴ نفر پرسش نامه را پر کردند که پس از جمع‌آوری اطلاعات، شایستگی و برتری این افراد در قالب ۳۰۰ امتیاز رتبه‌بندی شد، افزود: در مرحله نخست و پس از بررسی پاسخ‌ها ۳۹ نفر انتخاب شدند که ۳ برابر ظرفیت موجود شورای شهر شیراز است؛ در نهایت ۸ نفر از جوانان و ۵ نفر از افراد باتجربه برای قرار گرفتن در لیست انتخاب شدند.

او با تاکید بر اینکه از نیروی جوان در گام دوم انقلاب اسلامی باید استفاده شود، بیان کرد: معرفی این ۱۳ نفر به معنای این نیست که بهتر از این‌ها نبودند بلکه از دیگران در آینده استفاده می‌شود و این اجماعی است که با توجه به فاکتور‌های مختلف بر روی افراد صورت گرفته است.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در استان فارس عنوان کرد: در صورتی که مردم به آن‌ها رای دهند از افراد حاضر در لیست تعهد گرفتیم که با رعایت قانون همه وقت را برای شورا بگذارند و شغل دومی نداشته باشند به ویژه در برنامه‌های فرهنگی و تحقق سومین حرم اهل بیت بودن شیراز به صورت ویژه تلاش کنند.

روزی‌طلب با اشاره به دیگر شرایطی که افراد حاضر در لیست ائتلاف باید رعایت کنند، تصریح کرد: باید در توجه به همه نقاط شهر به ویژه مناطق کم برخودار که از امکانات کمتری بهره‌مند هستند، دقت نظر بیشتری داشته باشند همچنین اینکه در قرارداد‌ها با شهرداری هیچ ارتباطی نداشته باشند که این هم براساس قانون است.

او با بیان اینکه انتخاب شهردار مهم‌ترین وظیفه شورای شهر است، خاطرنشان کرد: باید برای انتخاب شهردار که مهمترین وظیفه آن‌ها است، به صورت هماهنگ مصالح شهروندان را در نظر گرفته و شهردار متعهد و وفادار به آرمان‌های انقلاب را انتخاب کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در استان فارس با اشاره به دیگر شروط افراد حاضر در لیست گفت: این افراد متعهد شدند که در معرض مردم و به مردم پاسخگو باشند تا در ۲۸ خردادماه یک شورای متخصص و ولایی برای این شهر انتخاب شود.

روزی‌طلب با اشاره به ویژگی‌های لیست حاضر گفت: ۱۳ نفری که انتخاب شدند متوسط سنی آن‌ها نزدیک ۴۵ سال و سن رسیدن به پختگی است و در انتخاب این افراد تخصص و تجربه ملاک بوده است به گونه‌ای که اغلب این افراد در امور مربوط به شهر و شهرسازی و هوشمندسازی تخصص دارند.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در استان فارس ابراز امیدواری کرد که انتخاب افراد شایسته در گام دوم انقلاب تحولی را در امور شهر شیراز ایجاد کند.

او در پاسخ به این سوال که افراد برای حضور در لیست پولی پرداخت کرده‌اند یا خیر بیان کرد: از هیچ فردی از کسانی که اسم نوشتند پولی گرفته نشده است و این موضوع در ائتلاف مطرح نبوده است و نیست. هر یک از این افراد ستاد انتخاباتی را خودشان راه‌اندازی می‌کنند و ائتلاف هیچ مداخله‌ای در امور مالی ندارد.

روزی‌طلب با بیان اینکه مرام ائتلاف و لیست ائتلاف بر این است که برای رای آوردن خود را به جریان یا کس دیگری بدهکار نکنند، تصریح کرد: براساس ضوابط به این لیست رسیدیم بدون اینکه کس دیگری را رد کنیم و ممکن است دیگران هم به لیست دیگری برسند، اما نکته مهم این است که تعدد لیست از تعداد آرا می‌کاهد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در استان فارس در پاسخ به این سوال به نظر می‌رسد وزنه لیست بیشتر سیاسی باشد تا براساس عملکرد گفت: وزنه لیست سیاسی نیست و تلاش شده که براساس تخصص و تجربه افراد انتخاب شوند هر چند سیاست را نمی‌توان از دیگر ابعاد زندگی انسان جدا کرد.

او با بیان اینکه دنبال آدم‌های متعهد و متخصص و با تجربه بودیم، افزود: افراد لیست ائتلاف هیچ مشکل اقتصادی و رانت خواری ندارند و باید افرادی که انتخاب می‌شوند امین و قوی باشند.

روزی‌طلب درباره حمایت شورای وحدت از لیست مورد نظر شورای ائتلاف گفت: با روحانیت و شورای وحدت تعامل داریم و تلویحا از لیست حمایت کردند، اما معتقد نیستیم که روحانیت در این زمینه هزینه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار