وقتی طلای سبز زیره فخر فروشی می کند/کشت گیاهان دارویی راهکاری برای مقابله با کم آبی

زیره یكی از مهمترین انواع گیاهان دارویی كشور است كه به سبب اهمیت و خواص دارویی، درمانی و نقشی كه در ارزآوری دارد به عنوان طلای سبز شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، کشت گیاهان دارویی با توجه به اقیلم مناسب در کشور ، ایجاد اشتغال و درآمدزایی خوب در سال های اخیر  اهمیت زیادی پیدا کرده است.

حجم عمده‌ای از سطح زیر کشت گیاهان دارویی در کشور به محصولات معروفی چون زعفران و گل محمدی اختصاص دارد ولی بسیاری از گیاهان دیگر، مورد غفلت تولیدکنندگان و کشاورزان قرار گرفته است.

 اقلیم ایران یکی از مناسب‌ترین اقلیم‌ها برای پرورش گیاهان دارویی است با این که پرورش و فرآوری گیاهان دارویی در ایران فرآیندی شناخته شده است اما آن چنان که باید و شاید از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

گیاهان دارویی به اشکال مختلف قابلیت فرآوری و عرضه به بازار را دارند و منفعت چشمگیری هم به تولیدکننده و فراوری کنندگانش هدیه میدهد

زیره  سبز که در استان البرز نیز از جمله گیاهان دارویی است که در نظرآباد کشت می شود در ایران بعد از زعفران و گل محمدی رتبه سوم کشت گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده است.

زیره سبز دارای طبعی گرم و خشک و از خواص درمانی برخوردار است، نیاز آبی کم، دوره کاشت، داشت و برداشت نسبتا کوتاه از جمله مزایای کشت این گیاه دارویی است.

بدر زاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد می گوید: در سال زراعی جدید حدود ۲۰۱ هکتار از اراضی کشاوزری شهرستان نظرآباد به کشت زیره سبز اختصاص پیدا کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد افزود: محصول زیره تنها در شهرستان نظرآباد آن هم به صورت دیم کشت می‌شود.

او گفت:شهرستان نظرآباد با عملکرد بالای تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح تنها تولید کننده زیره سبز در استان البرز است.

بدر زاده اضافه کرد: پیش بینی می‌شود حدود ۱۵۰ تن زیره سبز در نظرآباد برداشت شود.

انتهای پیام/ر. ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار