۸۹ پروژه در حوزه راه‌های روستایی استان اردبیل در حال اجراست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۸۹ پروژه راهداری در حوزه راه‌های روستایی به طول ۶۱۴ کیلومتر در استان اردبیل در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم اله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با تلاش راهداران از این میزان ۱۹ پروژه انجام شده و ۵۲ کیلومتر نیز آماده آسفالت است.

او با بیان اینکه برای اتمام اجرای ۶۱۴ کیلومتر راه روستایی ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تصریح کرد: امسال ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار در ردیف بودجه ۱۴۰۰ برای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در نظر گرفته شده تا توسعه راه‌های روستایی و آسفالت آن‌ها را شاهد باشیم.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل از آغاز فعالیت کارخانه‌های آسفالت با تأمین قیر مورد نیاز خبر داد و تصریح کرد: در ۱۰ روز آینده کارخانه‌های آسفالت در این استان فعالیت خواهند کرد تا با تولید آسفالت کیفی‌تر عملیات روکش آسفالت، تعمیر و بهسازی را در مسیر‌های مختلف شاهد باشیم.

وثوقی به آسفالت دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی استان اشاره کرد و گفت: عمر برخی از این محور‌ها بیش از ۱۵ تا ۲۰ سال است که در جهت تعمیر و روکش آسفالت این مسیر‌ها به رغم محدودیت منابع مالی تلاشی جدی انجام می‌شود تا ما بتوانیم رضایت روستاییان را فراهم کنیم.

او افزود: در برخی از روستا‌ها به رغم جمعیت بالای ۵۰ خانوار تاکنون آسفالت‌ریزی انجام نشده که در این زمینه نیز دو شهرستان خلخال و پارس‌آباد با بیشترین روستا‌های با جمعیت بالای ۵۰ خانوار در اولویت اصلی هستند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در کنار آسفالت، تعمیر و بهسازی باید نگهداری از آن‌ها نیز به عنوان یک رویکرد اصلی مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه خود روستاییان نیز اصلی‌ترین نقش را دارند.

وثوقی از همکاری خوب فرمانداران در تأمین اعتبار مورد نیاز در این زمینه خبر داد و گفت: امیدواریم در بودجه توزیعی ۱۴۰۰ نیز بیشترین توجه به حوزه راه‌ها به ویژه راه‌های روستایی باشد.

او گفت: امسال تلاش می‌کنیم تا بیش از ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان را با اولویت روستا‌های پرجمعیت در برنامه‌ریزی آسفالت‌ریزی قرار دهیم که در این زمینه پیمانکاران در صدد تأمین قیر مورد نیاز و همچنین مصالح زیرسازی با کیفیت هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
از آسفالت راه روستای لنج آباد مشگین شهر و 7 روستای هم جوار که راه ارتباطی مشترکی دارند خبری نشد؟؟؟؟؟؟؟؟