شمیم عطر گل محمدی در گستره ۲۵۰ هکتاری خمین

گلکاران خمینی در حال برداشت گل از ۲۵۰ هکتار گلستان‌های این شهرستان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی از نظر تولید، تنوع و کیفیت گل‌های شاخه بریده رتبه اول را در استان مرکزی و در برداشت گل محمدی پس از دلیجان رتبه دوم استان مرکزی را دارد.

با شروع فصل برداشت گل محمدی گلکاران خمینی در حال برداشت گل از ۲۵۰ هکتار گلستان‌های این شهرستان هستند.

گلزار‌های گل محمدی شهرستان خمین اغلب در شهابیه، قورچی باشی، لیلیان و مناطق حومه‌ای خمین قرار دارند.

ارشدی مدیر جهاد کشاورزی خمین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: از حدود ۲۷۲ هکتار گلستان‌های زیر کشت گل محمدی این شهرستان ۲۵۰ هکتار بارور و ۲۲ هکتار آن غیر باور است.

ارشدی افزود: فصل برداشت گل محمدی حدود یک ماه ادامه دارد و پیش بینی میشود امسال بطور میانگین ۷۵۰ تن گل برداشت، که از این میزان محصول حدود یک هزار ۵۰۰ تن گلاب و ۱۵۰ کیلوگرم اسانس استحصال می‌شود.

او اضافه کرد: هر هکتار زمین‌های گل محمدی در این شهرستان یک اشتغال پایدار فراهم کرده و در فصل برداشت در هر هکتار ۲۰ نفر روز به مدت یک ماه مشغول به کار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی خمین بیان کرد: سرمایه گذارانی که تمایل داشته باشند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند از تسهیلات و حمایت‌های دولتی برخوردار می‌شوند.

کوهپایه‌ای و کوهستانی بودن خمین و هوای نسبتا معتدل، شرایط ویژه‌ای را برای پرورش گل محمدی در شهرستان خمین وجود آورده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.