اعلام آمادگی روسیه برای مقابله با قطع احتمالی دسترسی به سوئیفت

روسیه اعلام کرد خود را برای قطع احتمالی دسترسی به جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی آماده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این کشور در حال آماده شدن برای مقابله با قطع احتمالی دسترسی به سوئیفت (جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) است.

دیمیتری بریچفسکی، مدیر بخش همکاری‌های اقتصادی وزارت خارجه روسیه، امروز دوشنبه اظهار کرد: تاکنون صحبتی از قطع دسترسی روسیه به سیستم مالی سوئیفت نیست، اما روسیه برای این اتفاق آمادگی دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا در روسیه بر روی جایگزینی برای سوئیفت کار می‌شود، گفت: چنین اقداماتی در دست انجام است.

مدیر بخش همکاری‌های اقتصادی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: آنطور که ما متوجه می‌شویم، هنوز هیچ صحبتی در این خصوص وجود ندارد، اما آمادگی برای آن با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط ضروری است. روسیه مدتهاست که این کار را انجام می‌دهد، زیرا این یک ضرورت عینی است.

اوایل فروردین هم دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی کاخ کرملین هم از احتمال قطع شدن شبکه سوئیفت در روسیه خبر داد. او در واکنش به افزایش فشار‌های تحریمی اعلام کرد: روسیه احتمال قطع شدن روسیه را از شبکه مالی سوئیفت بعید نمی‌داند.

سخنگوی کرملین همچنین گفت: ما نمی‌توانیم هیچ تهدیدی را بعید شماریم. این اقدامات غیر معقول و غیرقابل پیش‌بینی است، بنابراین این وضع ما را ملزم می‌کند که در حالت آماده‌باش باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار